شناسهٔ خبر: 48589944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حزب‌الله عراق: مذاکرات واشنگتن فریب است

گردان‌های حزب‌الله عراق نتایج اعلام شده پس از گفت‌وگوی نخست‌وزیر و هیئت عراقی با طرف آمریکایی در واشنگتن را فریبکاری خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق با تأکید بر آمادگی کامل مقاومت عراق برای مقابله با نیرو‌های آمریکایی، مذاکرات هیئت عراقی در واشنگتن را بی‌فایده و نتایج آن را فریبکاری خواند.

حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نتایج مذاکرات نخست‌وزیر و هیئت عراقی در واشنتگن با طرف آمریکایی درمورد خروج نیرو‌های این کشور، فریب است.

این بیانیه می‌افزاید: مقاومت عراق همچنان با تمام توان، خاری در چشم دشمن آمریکایی باقی خواهد ماند تا مجبور به خروج شود.

حزب‌الله عراق تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر خاک عراق را برای اهالی آن رها نکنند، با غافلگیری‌های بزرگی مواجه خواهند شد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما در همین حین، افرادی که در هیئت مذاکره‌کننده خالصانه تلاش خود را انجام دادند، ولی نتوانستند آنچه مورد انتظار بود را محقق کنند، قدردانی می‌کنیم.

دیروز چهارشنبه نیز، واحد هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای به نتایج چهارمین مذاکرات راهبردی آمریکا و عراق واکنش نشان داد.

گروه‌های مقاومت با اعلام این‌که مقاومت تا زمان خروج حقیقی نظامیان بیگانه از خاک عراق در آماده‌باش کامل باقی خواهد ماند تأکید کردند: بیانیه مذاکره راهبردی چیزی جز یک اعلامیه فریبکارانه برای ابقای اشغالگران در عراق نیست و فقط عنوان اشغالگری تغییر کرده است.

این واکنش‌ها پس از پایان دور چهارم و پایانی مذاکرات راهبردی میان آمریکا و در عراق صادر شده است، مذاکراتی که در آن بر «خروج نظامیان رزمی آمریکا از عراق» در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید شد. گفتنی است، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق شامگاه دوشنبه در رأس یک هیئت بلندپایه، با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این دیدار گفت: نقش آمریکا در عراق بر آموزش و کمک‌رسانی در زمینه مبارزه با داعش و حمایت اطلاعاتی متمرکز خواهد شد. آمریکا مأموریت رزمی خود در عراق را در خلال سال جاری به پایان می‌رساند و ما هیچ مأموریت رزمی دیگری در عراق انجام نخواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما