شناسهٔ خبر: 48589858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنگوی اردوغان آتش‌سوزی ترکیه را «فاجعه ملی» توصیف کرد

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه، آتش‌سوزی‌های اخیر در این کشور را فاجعه ملی توصیف و اعلام کرد تمام وزارتخانه‌ها درگیر این حوادث هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه، آتش‌سوزی گسترده در «آنتالیا» را فاجعه ملی توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کالین در پیامی توئیتری نوشت: «آتش‌سوزی جنگل‌ها یک فاجعه ملی هستند. تمام وزارت‌خانه‌های ما به‌شدت در حال مقابله با آن‌ها هستند».

سخنگوی «رجب طیب اردوغان» افزود: «دفتر دادستانی به طور جامع در حال مطالعه دلایل این آتش سوزی‌ها است. این تلاش‌ها به شکل خستگی‌ناپذیری ادامه خواهند داشت».

به نوشته اسپوتنیک، در مجموع ظرف دو روز گذشته چهل و یک آتش‌سوزی در سیزده استان ترکیه رخ داده است که سی و یک مورد آن تحت کنترل درآمده است. این آتش‌سوزی‌ها تاکنون سه کشته و ۱۲۲ زخمی برجای گذاشته است. 

 آتش‌سوزی گسترده  در جنگل‌های منطقه‌ای در جنوب آنتالیا   در ترکیه در بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران موجب تخلیه مناطق مسکونی شد.

مقام‌های محلی به ساکنان سه محله دستور دادند تا منازل خود را تخلیه کنند  و در عین حال تلاش برای مهار شعله‌های آتش از زمین و هوا در جریان است. آتش سوزی جنگل‌ها در چهار نقطه مختلف در جنوب آنتالیا رخ داد و چندین کیلومتر از منطقه جنگلی را درآتش سوزاند.

مقامات آنتالیا گزارش دادند که شعله‌های آتش در حوالی ظهر فوران کرد و با برخورد باد به جنگل به سرعت گسترش یافت. «مصطفی یگییت» شهردار منطقه گفت که آتش به سرعت به مناطق مسکونی نزدیک شد و ساکنان چند محله مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

انتهای پیام/

نظر شما