شناسهٔ خبر: 48589846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه تلویزیونی الجزیره:

روسیه: سیطره طالبان بر افغانستان یک سناریوی بعید است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت هیئت اعزامی طالبان به مسکو ضمانت‌هایی مبنی بر خودداری از اقدامات توسعه طلبانه ارائه داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: سیطره طالبان بر افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی یک سناریوی بعید است. وی افزود: هیئت اعزامی طالبان به مسکو ضمانت‌هایی مبنی بر خودداری از اقدامات توسعه طلبانه ارائه داد. ما اهداف مشترک زیادی با آمریکایی‌ها در افغانستان داریم. مقام روس همچنین به احتمال حضور قریب الوقوع کشورش در یک نشست سه جانبه درباره افغانستان در دوحه اشاره کرد.

در حالی که مذاکرات صلح افغانستان در دوحه قطر بی‌نتیجه پایان یافته، بر خلاف محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان که گفته است «رهبران طالبان نیت و اراده‌ای برای صلح ندارند و می‌خواهند که قدرت سیاسی را با زور بگیرند»، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: گروه طالبان از جنگ خسته شده و به دنبال یک راه‌حل سیاسی هستند. نماینده ویژه روسیه همچنین افزود: رهبران گروه طالبان که با آغاز خروج نیرو‌های خارجی از این کشور حملات گسترده‌ای را آغاز کرد‌ه است، پس از ۲۰ سال جنگ، اکنون آماده دستیابی به توافق سیاسی هستند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه گفت: «نه تنها از روی مواضع بلکه از نیت‌هایی که به اشکال مختلف بیان می‌شود، احساس می‌کنم و می‌بینم، آن‌ها آمادگی دستیابی به راه حلی سیاسی را دارند، اما از دیدگاه آن‌ها راه حل سیاسی باید با کرامت ارائه شود».

نظر شما