شناسهٔ خبر: 48589837 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شادگان خبر داد:

ارایه بیش از 721 هزار نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در شادگان

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شادگان از ارایه بیش از ۷۲۱ هزار و ۴۵ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در شهرستان طی یک سال خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف توسط آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی ارایه شده است.

صاحب‌خبر -

حسن عاشوری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از شاگان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۴۸ نفر ساعت در مراکز دولتی و ۵۰۵ هزار و ۵۵۶ نفر ساعت در مراکز خصوصی، در رشته‌های مختلف آموزش حرفه‌های متناسب با بازار کار ارایه شد.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۰۶ گواهینامه برای مهارت آموختگان صادر شده، گفت: این مرکز در رشته های برق صنعتی، plc، جوشکاری، اتومکانیک خودروهای بنزینی و تعمیر موتورهای دریایی دیزل، صنایع پوشاک، صنایع دستی، صنایع چوب، فناوری و حسابداری به صورت رایگان در حال ارایه خدمات به همشهریان است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شادگان افزود: تفاهمنامه هایی در قالب طرح های مشارکتی در بخش آموزش در صنایع، آموزش در محیط کار واقعی واحد های صنفی بنگاه های اقتصادی، آموزش نیروهای مسلح، معلولین، معتادان بهبود یافته تحت پوشش بهزیستی منعقد شده و در حال اجرا است.

عاشوری هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلان دانست و بیان کرد: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شادگان در پایان به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت افراد ماهر، خلاق و کوشا در سطح جامعه اشاره و اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه ای جایگاهی ویژه در توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه به همراه خواهد آورد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما