شناسهٔ خبر: 48589729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۲۷ خانوار سیل زده

سیدحسین حسینی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در پی بارندگی شدید روز گذشته در استان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی به ۲۷ خانوار امدادرسانی شد.

صاحب‌خبر -

حسن ملک شاهکویی اظهار کرد: به دنبال اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان، نیروهای عملیاتی از روز گذشته در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: با افزایش سطح بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و برخی معابر شهری و روستایی، با گزارش فرمانداری ها و بخشداری ها از عصر چهارشنبه، ۵۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۳ تیم با بکارگیری ۱۳ دستگاه خودروی امدادی و ۶ دستگاه لجن کش به محل های آسیب دیده اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد با اشاره به اینکه از روز گذشته تاکنون ۲۷ خانوار با جمعیت ۱۰۸ نفر از آبگرفتگی متاثر شدند، گفت: در شهرستان علی آباد کتول ارزیابی و دور کردن مردم از اطراف رودخانه زرین گل انجام شد. در شهرستان گنبدکاووس به ۲ خانوار در روستای چپرقویمه امدادرسانی شد. در شهرستان مراوه تپه ۲ روستا ارزیابی و تخلیه آب منازل اقدامات نیروهای امدادی بوده است. در آزادشهر ۴ روستا ارزیابی شدند و در مینودشت هم پس از ارزیابی ۲ روستا، خانه هایی که دچار آبگرفتگی شده بودند از آب تخلیه شدند.

وی تصریح کرد: در مناطق متاثر از آبگرفتگی ۲ دستگاه چادر، ۹۶ تخته پتو، ۳۶ تخته موکت، ۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۲ ست ظروف و ۴۸ قوطی کنسروجات توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلال احمر گلستان، ملک شاهکویی گفت: عملیات در شهرستان های علی آباد کتول، گنبدکاووس و مراوه تپه پایان یافته است اما امدادرسانی در مناطق متاثر از آبگرفتگی در شهرستان های آزادشهر و مینودشت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما