شناسهٔ خبر: 48589656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پرداخت های منابع مصوب به استان خوزستان برای کاهش تنش آبی ادامه دارد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها از ادامه پرداخت های منابع مصوب به استان خوزستان برای کاهش تنش آبی این استان از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، امید حاجتی با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور کاهش اثرات خشکسالی و همچنین کاهش تنش آبی استان خوزستان ادامه پرداخت‌های مصوب ۰۴/۲۸ /۱۴۰۰ از منابع سازمان هدفمندسازی پرداخت صورت گرفت. این منابع که عمدتاً به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد با اولویت کاهش تنش آبی در بخش‌های تامین آب شرب و کشاورزی انجام شد.

وی افزود: منابع پرداخت شده به ارگان‌های مختلفی چون شرکت آب و فاضلاب خوزستان به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان، اداره کل عشایر استان خوزستان مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های تامین آب شرب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان و آبرسانی به عشایر غیور این استان و نیز برای تامین علوفه و آب دام‌ها و جبران خسارت وارده به این نوع دام‌ها اختصاص و پرداخت این مبالغ انجام شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین از پرداخت مبلغ ۱۷ میلیارد تومان بابت تامین علوفه و آب دام‌های سنگین و نیز مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بابت مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت وارده سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به اراضی کشاورزی استان خوزستان به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد.

وی افزود: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز برای مبارزه با آفات و بیماری جنگل‌ها و آبیاری نهال کاری‌های سنواتی منابع طبیعی در کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان پرداخت شد.

حاجتی همچنین از پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان به منظور جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر از طریق تکمیل سدهای مارد و پایین دست رودخانه بهمنشیر و نیز اجرای عملیات مرتبط با سد مارد خبر داد و گفت: شرکت سهامی آب و برق خوزستان مبلغ ۷۵ میلیارد تومان دیگر را نیز به منظور اجرای پروژه‌های تامین آب، آبرسانی روستایی و عشایری، مقابله با تنش آب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان بابت تامین آب از منابع این سازمان دریافت کرد.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در پایان از پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب کشور برای اجرای طرح‌های آبرسانی شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب این مناطق با اولویت بندی خبرداد.

وی ابراز امیدواری کرد با دریافت این منابع توسط ارگان‌های مختلف شاهد بر طرف شدن مشکلات به وجود آمده در سطح استان خوزستان باشیم.

نظر شما