شناسهٔ خبر: 48589572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توضیح برق منطقه‌ای زنجان در مورد یک خبر

شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با ارسال نامه‌ای در مورد خبر (500 ماینر داخل یکی از نیروگاه‌های برق کشف شد/ استخراج رمزارز بجای تولید برق!) آورده است: نیروگاه مقیاس کوچک یادشده در راستای سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر حمایت از تولید برق توسط بخش خصوصی و در خارج از محدوده پست برق شرکت برق منطقه‌ای با ظرفیت نامی کمتر از دو مگاوات راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به دنبال انتشار خبر«500 ماینر داخل یکی از نیروگاه‌های برق کشف شد استخراج رمز ارز بجای تولید برق!) با ارسال جوابیه‌ای در مورد این خبر توضیح داده است.

در این نامه آمده است: پیرو درج خبری با عنوان: (500 ماینر داخل یکی از نیروگاه‌های برق کشف شد استخراج رمز ارز بجای تولید برق!) خواهشمند است جوابیه این شرکت را در راستای اطلاع رسانی صحیح و شفاف در ذیل خبر یاد شده درج فرمایید: اقلام مکشوفه اعلامی از  نیروگاه مقیاس کوچک فجر اشراق (حامد راه ماندگار) بوده و به هیچ عنوان ارتباطی با شرکت برق منطقه‌ای زنجان ندارد.

نیروگاه مقیاس کوچک یادشده در راستای سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر حمایت از تولید برق توسط بخش خصوصی و در خارج از محدوده پست برق شرکت برق منطقه‌ای با ظرفیت نامی کمتر از دو مگاوات راه‌اندازی شده است.

نیروگاه یاد شده صرفا در مرداد ماه سال۹۹ بمدت ۶۵ روز در قالب قرارداد ۳۲۹ (فقط چهار ماه گرم سال) سنکرون شده بود و از مهر ماه ۹۹ خاموش و در مورخ ۹۹/۱۲/۹ نیز قرارداد این نیروگاه خصوصی با شرکت برق منطقه ای زنجان خاتمه یافته است و نیروگاه مذکور از تاریخ مذکور بصورت کاملا مجزا و جدا از شبکه و بصورت خود تامین فعالیت می‌کند و گاز مصرفی این نیروگاه نیز غیر نیروگاهی بوده و با تعرفه نوع فعالیت (ارز دیجیتال) محاسبه می‌شود.
علی‌ایحال خبر درج شده در خصوص وجود و کشف دستگاه‌های تولید رمز ارز در نیروگاه شرکت برق منطقه‌ای کاملا نادرست و غیر دقیق می‌باشد.
روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان

انتهای پیام/2308/ق

نظر شما