شناسهٔ خبر: 48589565 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| بزرگداشت سالروز تشکیل تیپ 18 الغدیر در یزد

فیلم| بزرگداشت سالروز تشکیل تیپ 18 الغدیر در یزد

صاحب‌خبر -

سردار حسن علیزاده در حاشیه مراسم بزرگداشت عیدسعید غدیرخم و سالروز تأسیس تیپ ۱۸ الغدیر استان یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس در این استان اظهار کرد: حراست همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله مهمترین رسالت های نیروهای مسلح ایران است که با ولایت مداری مطلق محقق می شود.

وی افزود:هجدهم ذی الحجه ۱۴۰۳ هجری قمری مصادف با ۴ مهرماه ۱۳۶۲ پس از سه سال حضور درخشان و شجاعانه نیروهای یزدی در صحنه ­های نبرد نور علیه ظلمت، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ولایت­مدار یزد ایجاد شد و استان یزد به عنوان استان قنات و قنوت و قناعت و دارالعباده رسما دارای یک تیپ مستقل رزمی­ شد. به این طریق رزمندگان یزدی در تیپ فوق سازماندهی گردیده و محل استقرار این یگان در استان خوزستان، کیلومتر ۱۵ جاده اهواز- اندیمشک (پادگان شهید عاصی­ زاده) مقرر­شد.

فرمانده تیپ الغدیر استان یزد، گفت: این تیپ علاوه بر سازماندهی معاونت­های ستادی، در ساختار اولیه خود دارای پنج گردان حضرت رسول(ص)، امام علی(ع)، امام حسن­(ع) امام حسین­(ع) و فاطمه زهرا­(س) و گردان­های پشتیبانی رزمی توپخانه، ادوات و زرهی و نیز بهداری و آموزش بود.

سردار علیزاده تصریح کرد: تیپ الغدیر، پس از تاسیس در اولین ماموریت واگذاریش در عملیات آفندی خیبر شرکت­ کرد و اولین عملیات پدافندی را در منطقه طلاییه با موفقیت به انجام­ رساند، این یگان در طول حیات خود تا پایان جنگ و قبول آتش­ بس از جانب امام خمینی­(ره) در ۱۱ عملیات آفندی و ۲۰ عملیات پدافندی شرکت کرد.

وی ادامه داد: پشتیبانی­‌های مردمی اعم از نیرو و امکانات به صورت متمرکز در استان یزد، توسط مراکز سپاه و ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی به تیپ الغدیر صورت می­ گرفت.

امام خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع، در جمع رزمندگان یزد مستقر در پادگان شهید عاصی­ زاده حضور­یافته و خطاب به آنان اظهار می­دارند: نام الغدیر هم برای جمع شما (الغدیریان) یک نام برازنده است.

 رزمندگان یزدی در قالب تیپ ۱۸ الغدیر با استعانت از خداوند متعال و عنایت­های ائمه طاهرین(ع) ولایت­پذیری محض از ولی فقیه زمان، حضرت امام خمینی(ره)، با پذیرش ماموریت­های متعدد آفندی و پدافندی­، شجاعت و دلاورمردی­های خود را به اثبات رساندند و با تقدیم ۱۶۹۱ نفر شهید و مفقود و ۷۳۹۳ نفر مجروح پیروزی های چشمگیری را در صحنه دفاع مقدس به دست­ آوردند.

تجلیل از پاسداران همکار گردان فاتحین(مدافعین حرم)، رونمایی از سایت الغدیریان و رونمایی از سرود ویژه تیپ الغدیر از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت تشکیل تیپ الغدیر در استان یزد است.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما