شناسهٔ خبر: 48589535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از۵ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در رشت

از ۵ عنوان کتاب تاریخ شفاهی گیلان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رونمایی از۵ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در رشتمدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در این مراسم که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد از رونمایی ۵ عنوان کتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب‌های «از محراب تا خاکریز» به نویسندگی حجت الاسلام مهدی خمامی، «ماه مجلس» روایت زندگی پاسدار شهید سید اکبر میر سیار «بیست وپنج سال تا کربلا» روایت زندگی روحانی شهید جانعلی جعفری و «می‌نویسم معلم بخوانید شهید" روایت زندگی شهید حسین بابایی به نویسندگی سیده فاطمه صغری حسینی و «نگاهم در جاده جا ماند» روایتی از زندگی روحانی شهید طاهر رمضان نیا با نویسندگی مریم میرزایی رونمایی شد.
سرهنگ حسین مصطفی پور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۳ عنوان کتاب به چاپ رسیده است افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۷۰ عنوان کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس تولید شود.
وی گفت: گیلان ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی در دفاع مقدس دارد که به درجه شهادت نائل شده اند که تلاش می‌شود زندگی وخاطرات این شهدا هم به چاپ برسد.
آیت‌الله «رضا رمضانی» نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم با اشاره به نقش روحانیون در دفاع مقدس گفت: روحانیت در دفاع مقدس نقش ایثار وامانتداری را احیا کردند و کار‌های ارزشمندی ازخود باقی گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مشاهیر علمی، دینی، دانشجوی، دانش آموزی و کارگران هم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد افزود: انقلاب اسلامی یک معجزه بود وامام با تفکرات واندیشه سیاسی خود در جهان نقش بسزایی داشتند و ما در حال حاضر وظیفه داریم در زمینه دفاع مقدس بیشتر مستند سازی داشته باشیم
در پایان این مراسم همچنین ازتلاش‌های سردار شهید حق بین تقدیر شد.

نظر شما