شناسهٔ خبر: 48589491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش بار بیماری و مرگ و میر کرونایی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا 7 مرداد 1400

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا هفتم مرداد ماه 1400 را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکرالله سلمان زاده امروز پنجشنبه(هفتم مرداد ماه 1400) در خصوص آخرین آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در محدوده فعالیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته تست کرونای 277 نفر مثبت اعلام شد، اظهار کرد: از این تعداد 153 بیمار مربوط به آبادان، 70 بیمار از خرمشهر و 54 بیمار از شادگان گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه از 277 مورد جدید 247 بیمار به صورت سرپایی ویزیت شدند، گفت: 135 بیمار از آبادان، 61 بیمار از خرمشهر و 51 بیمار شادگان به صورت سرپایی ویزیت شدند و 18 بیمار از آبادان، 9 نفر از خرمشهر و سه بیمار نیز از شادگان نیز با تشخیص پزشک بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو مورد فوتی کرونایی(یک نفر از آبادان و یک نفر از شادگان) داشتیم، افزود: طی شبانه روز گذشته 41 نفر بستری و 30 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، همچنین کل موارد مثبت بستری در حال حاضر 220 نفر است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۱۵ هزار و ۸۸۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۸ نفر بستری و ۱۱ هزا رو یک نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان ها مرخص شده اند.


سلمان زاده با بیان اینکه موج تمام عیار کرونا در منطقه آغاز شده است، اضافه کرد: متاسفانه هشدارها جدی گرفته نشد که نتیجه اش افزایش بار بیماری و مرگ و میر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان افزود: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان سانتر کرونایی جنوب غرب خوزستان(بیمارستان طالقانی آبادان) تکمیل شده و این موضوع فشار روانی و جسمانی کارکنان بهداشت و درمان را مضاعف کرده است.

در همین راستا آخرین آمار اعلامی این دانشگاه که مربوط به روز سه شنبه(پنجم مرداد ماه 1400) می شود(جزییات)، حاکی از شناسایی 256 مورد جدید در 24 ساعت قبل از آن و 202 موارد مثبت کل بستری ها است.

لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود.

 

بیشتر بخوانید:

  • آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا 8 فرودین 1400
  • آخرین و جدیدترین آمار کرونایی جنوب غرب استان خوزستان تا 30 تیر 1400

نظر شما