شناسهٔ خبر: 48589397 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ورود محموله جدید واکسن اسپوتنیک به کشور

معاون فنی گمرک گفت: دهمین محموله واکسن روسی (اسپوتنیک وی) ظهر امروز وارد فرودگاه امام خمینی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "مهرداد جمال ارونقی" معاون گمرک ایران از ورود دهمین محموله واکسن روسی به کشور خبر داد و گفت: در مجموع ۲۸ محموله واکسن کرونا وارد کشور شد که محموله ورودی امروز مربوط به کشور روسیه است که (اسپوتنیک وی) به حجم ۱۰۰ هزار دوز ظهر امروز وارد کشور شد.

او گفت: تشریفات گمرکی این محموله نیز پای پرواز انجام شده و محموله به وزارت بهداشت تحویل داده شد، همچنین تا پایان امروز محموله‌های دیگری نیز در راه ورود به کشور است.

پیش از این ۹ محموله واکسن روسی به حجم ۹۲۰ هزار دوز اسپوتنیک وی وارد کشور شده بود که با ورود این محموله جدید جمع واکسن‌های روسی وارداتی به یک میلیون و ۲۰ هزار دُز رسید.
 
علاوه بر واکسن اسپوتنیک وارداتی به کشور شنبه، پنجم تیرماه ۱۴۰۰ واکسن ایرانی "اسپوتنیک وی" تولید شده توسط مجموعه اکتوورکوی ایران تحت لیسانس گامالیای روسیه در مجموعه‌ی اکتوورکو رونمایی شد.
 
برای تولید قراردادی واکسن اسپوتنیک در مجموعه اکتوور، پس از انتقال بانک سلولی به کشور و اتمام مراحل تولید آزمایشی، هم اکنون بچ انتقال تکنولوژی بر اساس پروتکل‌های تدوین شده توسط انستیتو گامالیا و در ماشین آلات و تجهیزات کاملا مشابه با سازنده اصلی به تولید رسیده و کلیه آزمایش‌های مربوطه در این خصوص با موفقیت به پایان رسیده است.
 
تولید بچ صنعتی این واکسن منوط به تایید آزمایشگاه‌های انستیتو گامالیا بر اساس نتایج بچ انتقال تکنولوژی مربوطه می‌باشد. ظرفیت تولید این واکسن در گروه دارویی اکتوور، دو میلیون دز در ماه خواهد بود.
 
واکسن اسپوتنیک وی در بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله ایران به ثبت رسیده است.

نظر شما