شناسهٔ خبر: 48589378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جمع‌آوری ۱۴ سری جهیزیه به نیت ۱۴ معصوم در مراغه

جمعی از بانوان و خیران که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان ۴۸ متری شهید دهقان مراغه گردهم آمده‌اند، برای نوعروسان نیازمندی که زیر پوشش هیچ‌یک از نهاد‌های حمایتی نیستند، ۱۴ سری جهیزیه به نیت ۱۴ معصوم تامین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبری  گفت: کمک به ایتام و نیازمندان با پیروی از رفتار مولای متقیان، منش شیعیان در طول تاریخ بوده است.

او افزود: بانوان نیز همگام با برادران دینی خود در مسیر کمک به نیازمندان گام برداشته‌اند که یکی از نمونه‌های بارز آن در کهن‌شهر مراغه همین بانوان فعال در مسجد امام حسن مجتبی (ع) هستند.

او اضافه کرد:طی سال‌های اخیر نزدیک به ۳۰ سری جهیزیه با تلاش این بانوان و هیات امنای مسجد جمع‌آوری به نوعروسان نیازمند اهدا شده و امروز نیز ۱۴ سری جهیزیه آماده توزیع است.

 امام جمعه مراغه  بیان کرد: کمک این خیران به نیازمندان به شیوه‌های مختلف از جمله بهسازی منازل نیازمندان، خرید خانه، کمک‌هزینه تحصیلی و معیشتی و ... ادامه دارد.

«سیده نایده یثربی» از بانوان فعال در این مسجد نیزگفت: فعالیت‌های خیریه و قرآنی این منطقه از بدو افتتاح این مسجد آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه جهیزیه‌ها به نیازمندان واقعی و نوعروسان همین محله که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، اهدا می‌شود، بیان کرد: نخستین وظیفه شعیه پیروی از امام علی (ع) و رسیدگی به نیامندان است و ما نیز در این مسیر گام بر می‌داریم و امیدواریم بقیه افراد دارای توان مالی نیز در همین مسیر گام بردارند.

مومنان در روز عید غدیر به رسم اهل بیت (ع) به نیازمندان رسیدگی می‌کنند و بر همین اساس امروز و همزمان با عید غدیر خم جای‌جای ایران اسلامی به صحنه انفاق و کمک به محرومان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما