شناسهٔ خبر: 48588806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها ـ رشت

نقش روحانیت در گنجینه ارزشمند دفاع مقدس برجسته بود

ابنا

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه روحانیت بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود داشتند، گفت: این قشر با توجه به نقش تهیج‌کننده و روحیه‌دهی خودشان، در عملیات‌ها جلودار بودند و تعداد شهدای روحانی، سندی بر این ادعا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «حسین مصطفی پور» روز گذشته 6 مرداد 1400، در مراسم رونمایی از آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع رزمندگان و شهدای روحانی دفاع مقدس استان گیلان که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای است باید به آن توجه شود، اظهار کرد: هر نگاهی اگر به دفاع مقدس داشته باشیم، می‌توانیم دُر گرانبهای مد نظر خود را از آن برداشت کنیم.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر تعدد آثار حوزه دفاع مقدس، افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتی، دفاع مقدس را یک گنجینه ارزشمند معرفی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار استان گیلان به واسطه تاکیدی که مقام معظم رهبری برای تعجیل و تمرکز صد برابری همه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس و دور ماندن از تحریف این حوزه داشتند، تلاش کردیم به واسطه ذات مسئولیتی خود حوزه‌ها را تقسیم و اولویت‌بندی کنیم.

مصطفی پور با اشاره به اینکه در حال جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران گیلانی هستیم، تاکید کرد: از حضور اساتید و پیشکسوتان جهاد و شهادت و همه کسانی که دستی بر قلم دارند در این حوزه بهره می‌گیریم که تاکنون نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به چاپ 43 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس طی سال گذشته، ابراز کرد: برای سال آینده نیز برای تدوین و چاپ 60 عنوان کتاب در این حوزه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

 وی اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس را یکی از حوزه‌هایی کاری بنیاد حفظ آثار گیلان دانست و تصریح کرد: در این مراسم نیز، پنج عنوان کتاب را در این حوزه رونمایی می‌کنیم.

مصطفی‌پور اظهار کرد: در کشور با توجه به صنوف مختلف و اقشار مردم به تعداد افراد و جمعیتی که در جبهه حضور یافتند مانند دانش‌آموزان، کارگران، دانشجویان، فرهنگیان و...، روحانیت بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشتند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه روحانیت بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود داشتند، تصریح کرد: این قشر با توجه به نقش تهیج‌کننده و روحیه‌دهی خودشان، در عملیات‌ها جلودار بودند و تعداد شهدای روحانی، سندی بر این ادعا است.

 وی با بیان اینکه درس معارف دفاع مقدس، یکی از حوزه‌هایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فرهیخته ترین جوانان در دانشگاه ها حضور دارند و به همین دلیل باید درس ایثار و مقاومت توسط کارشناسان خبره دفاع مقدس به آنان ارائه شود.

مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: جوانانی که بعد از انقلاب اسلامی به دنیا آمدند، بیشتر مورد آماج حملات دشمنان هستند تا حدی که حتی دشمن، هر مورد از عملیات هشت سال جنگ تحمیلی را برای آنان شبهه افکنی می کند.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با قدردانی از اساتیدی که درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، اذعان کرد: در حوزه دفاع مقدس اساتید زیادی در حال مجاهدت هستند و مظلومانه تلاش می‌کنند.

گفتنی است، در این مراسم از پنج عنوان کتاب به نام‌های «از محراب تا خاکریز» خاطرات روحانیون رزمنده استان گیلان در دفاع مقدس، «بیست و پنج سال تا کربلا» روایتی از زندگی روحانی پاسدار شهید جانعلی جعفری، «نگاهم در جاده جا ماند» روایتی از زندگی روحانی شهید طاهر رمضان‌نیا، «ماه مجلس» روایتی از زندگی پاسدار شهید سید اکبر میرسیار و «می‌نویسم معلم، بخوانید شهید» روایتی از زندگی و خاطرات معلم شهید حسین بابایی با حضور آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) رونمایی شد.

---------------------

پایان پیام/

نظر شما