شناسهٔ خبر: 48588785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

اختصاص ۶۵ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت اینترنت پرسرعت در آمریکا

مرتضی یعقوبی مرتضی یعقوبی / Theverge

صاحب‌خبر -

پس از هفته‌ها مذاکره و گفت‌وگوهای فشرده، بالاخره مذاکره‌کنندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در سنای آمریکا، در خصوص بسته زیرساخت این کشور به توافق رسیدند. این بسته شامل میلیاردها دلار بودجه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله فراهم کردن دسترسی مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت می‌شود.

بسته زیرساختی سنا شامل بودجه حدود ۱.۲ تریلیون دلار در طی هشت سال خواهد بود که ۵۵۹ میلیارد دلار هم به هزینه‌های جدید اختصاص خواهد یافت. در بیانیه کاخ سفید آمده است که بر اساس این توافق، تمرکز روی زیرساخت‌های مهم از قبیل جاده‌ها، پل‌ها، شارژرهایی برای محصولات الکتریکی، حمل‌ونقل عمومی‌و اینترنت پرسرعت معطوف خواهد بود.

به طور خاص در این بسته، بودجه ۶۵ میلیارد دلاری برای فراهم کردن دسترسی تمامی‌مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت و مطمئن اختصاص داده شده است. شرکت‌های مخابراتی دریافت‌کننده این بودجه نیز می‌بایست خدمات اینترنتی ارزان‌قیمت را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

با این حال، بودجه ۶۵ میلیارد دلاری برای این منظور نسبت به آنچه جو بایدن در ماه مارس پیشنهاد داده بود، به طول قابل‌توجهی کم است. دولت بایدن در ابتدا هزینه ۱۰۰ میلیارد دلار را برای برای موضوع اینترنت پهن‌باند در نظر گرفته بود.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که این بسته، قانون برابری دیجیتال در آمریکا را نیز شامل خواهد شد که بر اساس آن، هزینه‌ای مشخص برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در اختیار خانواده‌های کمتر برخوردار و کمد درآمد اختصاص می‌یابد. افزون بر این، بودجه تعیین‌شده برای کمک به این افراد برای خرید دستگاه‌هایی چون لپ‌تاپ و تبلت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علی‌رغم همه این موارد، اداره کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در آمریکا که وظیفه توسعه اینترنت را برعهده دارد، همچنان بدون رئیس دائم است و پس از استعفای آجیت پای، هنوز فردی برای تصدی‌گری ریاست دائم این نهاد تعیین نشده است.

نظر شما