شناسهٔ خبر: 48588224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان در حاشیه اجلاس مدیران و روسای آموزش‌و‌پرورش؛

با طرح ابتکاری "تلفن کنفرانس" توانستیم بر بخشی از محرومیت‌ها و کمبود امکانات در دوران شیوع کرونا غلبه کنیم

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان طرح ابتکاری "تلفن کنفرانس" را موفق ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان چهارمحال‌و‌بختیاری، مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان لردگان در حاشیه سی‌و‌پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش‌‌پرورش با اشاره به اینکه مهم‌ترین اصل در آموزش‌وپرورش ایجاد عدالت آموزشی است گفت: در همین راستا در ایام شیوع ویروس کرونا که عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده به شدت تهدید می‌شد سعی کردیم با استفاده از توان خود این تهدید را به فرصت تبدیل که تا حد زیادی نیز موفق بودیم.
جهانبخش طهماسبی در همین رابطه افزود: بسیاری از روستاهای شهرستان تا قبل از شیوع کرونا از دسترسی به شبکه اینترنت محروم بودند، اما با جلسات زیادی که با همکاری فرماندار وقت شهرستان با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تشکیل دادیم؛ موفق شدیم برای روستاهای دوردست و محروم تجهیزات وب تهیه کنیم و سرعت اینترنت را در بخش‌های محروم شهرستان بالا ببریم.
وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت‌های خیری و اقدامات نوع‌دوستانه موفق شدیم 80 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار شهرستان تهیه و توزیع کنیم.
طهماسبی افزود: افزون بر این اقدامات باید به طرح ابتکاری تلفن کنفرانس اشاره کنم که در این طرح معلم در یک ساعت خاص و با هماهنگی اولیا با دانش‌آموزن نفر به نفر تماس می‌گرفت و آن‌ها را به مکلمه گروهی دعوت می‌کرد و از این طریق درس را ارائه می‌داد و یا جلسات رفع اشکال برگزار می‌کرد. در این طرح به گوشی هوشمند نیازی نبود و با گوشی‌های ساده و حتی تلفن ثابت هم دانش‌آموزان می‌توانستند در مکالمه گروهی شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: از این طرح حتی برای برگزاری برخی جلسات مدیران مدارس شهرستان نیز استفاده کردیم.
وی در ادامه گفت: در طول سال تحصیلی گذشته ضعیت تحصیلی دانش‌آموزان مطلوب و قابل قبول بود اما در دوره متوسطه به علت برخی از مشکلات از جمله ازدواج زود هنگام دختران و ترجیح کار به تحصیل از طرف پسران، متاسفانه وضعیت مطلوب و مناسبی نداشتیم.
طهماسبی ادامه داد: هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان در پایه نهم و ایجاد  توازن رشته‌های تحصیلی و همچنین ایجاد هنرستان‌های تخصصی و کارآفرین به صورتی که دانش‌آموزان دغدغه کار و کسب درآمد نداشته باشند، می‌تواند وضعیت تحصیلی دوره متوسطه شهرستان را تا حد زیادی بهبود بخشد.

نظر شما