شناسهٔ خبر: 48587861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت تزریقات واکسن کرونا در مهاباد ۲ برابر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با افزایش ۲ برابری ظرفیت تزریق واکسن کرونا، روزانه ۲ هزار نفر در این شهرستان علیه بیماری کووید-۱۹ واکسینه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

بهاء‌الدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش پنج تیم تزریق واکسن کرونا در بیمارستان موقت مهاباد و همچنین پایگاهی واقع در دانشگاه آزاد اسلامی، روند واکسیناسیون شتاب بهتری نسبت به ماه قبل گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس روز گذشته نیز نخستین پایگاه خودرویی واکسیناسیون کووید-۱۹ پس از مرکز استان در مهاباد راه اندازی شد که روزانه ظرفیت تزریق ۶۰۰ دز واکسن را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: علاوه بر پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در ۲ پایگاه تجمیعی و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز روند واکسیناسیون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش ۲۵ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت واکسیناسیون در این شهرستان حداقل یک مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: از این تعداد بیش از ۱۸ هزار نفر از واجدین شرایط دُز اول واکسن را دریافت کرده و بالغ بر هفت هزار نفر نیز دُز دوم خود را را پس از تکمیل فرآیند دُز اول تزریق کرده اند.

حسینی بیان کرد: افراد بالای ۶۰ سال که تاکنون برای دریافت دز اول واکسن خود مراجعه نکرده اند باید در اسرع وقت با ثبت نام سامانه https://vaccine.salamat.gov.ir/login و پس از دریافت پیامک، نسبت به تعیین زمان و مکان تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۴۱۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما