شناسهٔ خبر: 48587496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد تند چین از بی‌بی‌سی به دلیل پخش اخبار جعلی

سخنگوی وزارت خارجه چین، بی‌بی‌سی را شبکه پخش اخبار جعلی خواند و اعلام کرد این شبکه از استاندارد‌های روزنامه نگاری بسیار منحرف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پکن امروز ( پنجشنبه) در انتقادی تند به شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی، آن را متهم به پخش اخبار جعلی کرد و گفت مردم چین از این شبکه به دلیل پوشش خبری دروغین درباره سیل‌ چین نفرت  دارند.

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با نامیدن بی‌بی‌سی به عنوان شبکه پخش اخبار جعلی اعلام کرد: این رسانه انگلیسی در خبرهای جعلی خود در زمان وقوع سیل به دولت چین حمله  کرد. بی‌بی‌سی از استاندارد‌های روزنامه نگاری به طور جدی منحرف شده است.

او اضافه کرد: بی‌بی‌سی شایسته محبوبیت عمومی در بین مردم چین نیست و چیزی به نام نفرت بدون دلیل وجود ندارد.

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی مدعی شده بود که چین با انتشار آنلاین پارازیت‌های اینترنتی مانع از پوشش خبری وقوع سیل از سوی خبرنگاران شده و بسیاری از آنها نیز توسط دولت و مردم چین مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفتند.

مدت هاست که مقامات و رسانه‌های دولتی چین، سازمان‌های خبری غربی را به تعصب ضد پکن متهم می‌کنند.

پیشتر نیز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد جان سادورث، خبرنگار شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی بدون اطلاع قبلی و پس از مواجهه با شکایت مردمی در چین، این کشور را ترک کرده به تایوان رفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی اعلام کرده بود: مردم استان سین‌کیانگ به ‌خاطر ادعا‌های این خبرنگار درباره اردوگاه‌های کار اجباری شکایتی را طرح کرده بودند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارش‌های خود مدعی شده بود در استان سین‌کیانگ چین به زنان اویغور تجاوز می‌شود و مردم در کمپ‌ها با آزار و شکنجه و کار اجباری روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/

نظر شما