شناسهٔ خبر: 48587076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عادی انگاری پاشنه آشیل شیوع کرونا؛ دل به دلتا ندهیم

گروه استان‌ها- با شروع پیک پنجم کرونا در کشور استان سمنان نیز بعد از مدتی وارد این پیک شد و در حال حاضر وضعیت بیماری در این استان صعودی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، هر بار که خیالمان راحت می‌شود و از یک پیک عبور می‌کنیم به هر دلیلی چه عادی انگاری بیماری از سوی مردم و چه ضعف مدیریت و نظارت بر ترددها و اعمال محدودیت‌ها دوباره بیماری با شدت بیشتری می‌آید و می‌تازد و هر بار نگران‌کننده‌تر.

همان اوایل وقتی بیماری کرونا آمد وحشت بر همه‌جا حاکم بود و همه تمامی پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند و تا مدت‌ها در خانه می‌ماندند؛ اما طولانی شدن بیماری مردم را خسته کرد و سبب شد تا با هر تعطیلی چمدان سفر را ببندند و با هر مناسبت خانوادگی حضور یابند غافل از اینکه ویروس هست و حتی سرایتش نیز بیشتر شده است.

کرونا هنوز هست؛ مردم عادی انگاری نداشته باشند

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان با بیان اینکه هنوز کرونا هست از مردم خواست که عادی انگاری نداشته باشند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

حبیب‌الله خجسته پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: در آماری که هر هفته از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود استان سمنان در رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جزو سه استان نخست در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از شروع بیماری کرونا گذشته است دو اتفاق عادی‌سازی و خسته شدن مردم از شرایط وقوع یافته است، مردم خسته شدند و به مناسبت‌های مختلف چه در کشور چه ملی، چه مذهبی و مناسبات خانوادگی حضور پیدا می‌کنند که این سبب شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان با اشاره به وقوع پیک پنجم بیماری در کشور گفت: استان سمنان جزو آخرین استان‌هایی بود که موج پنجم در آن رخ داد و این مهم به خاطر رعایت کردن پروتکل‌ها از سوی مردم بود.

خجسته پور افزود: اما چون سمنان شاهراه ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب است و با هشت استان کشور (مانند تهران، قم، استان‌های شمالی و خراسان رضوی) همسایه است و اکثر این استان‌ها نیز بزرگ و پرجمعیت هستند هرگاه در این استان‌ها یک پیک رخ می‌دهد به‌تبع این پیک در استان سمنان نیز اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا نمی‌توان در زمان وقع پیک در سایر استان‌های همسایه در استان‌ سمنان نظارت‌ها بیشتر شود و محدودیت بیشتری اعمال شود گفت: محدودیت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و در استان‌ها فراتر از ستاد ملی نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد.

تعداد فوتی‌ها نسبت به پیک‌های قبلی کمتر است

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان گفت: علیرغم افزایش تعداد مبتلایان تعداد فوتی نسبت به پیک‌های قبلی کمتر هست و این مهم به خاطر واکسیناسیون افراد مسن و همچنین تسلط پزشکان بر بیماری است.

خجسته پور گفت: تنها خواسته ما از مردم این است که عادی انگاری نداشته باشند و در تجمعات بالا و فضای بسته حضور پیدا نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی به سلامتی از پیک پنجم نیز عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز یکی از علل شروع پیک پنجم را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساده‌انگاری مردم عنوان کرد.

نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت استان سمنان از نظر رنگ‌بندی کرونایی گفت: در حال حاضر از مجموع هشت شهرستان 4 شهرستان بزرگ استان سمنان قرمز است.

وی تصریح کرد: روند بیماری کووید 19 در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنان صعودی است و بستری‌ها نیز همچنان رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی است افزود: نیاز است تا نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه‌تر باشد.

انتهای پیام/363/ش

 

نظر شما