شناسهٔ خبر: 48586929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کسب مهارتهای فنی و حرفه‌ای بر آینده شغلی جوانان تاثیر بسزایی...

اقتصاد ایران: چادگان- امام‌جمعه چادگان گفت: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بر آینده شغلی نوجوانان و جوانان به ویژه شهرهای کوچک تاثیر بسزایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد بنی‌جمالی ظهر پنج شنبه در جشن عید غدیر خم با تبریک این عید فرخنده اظهار کرد: در دنیای امروز به جای اینکه از دانش و علم در بخش تولیدات دارویی و انرژی برق استفاده شود، سلاح هسته‌ای برای نابودی کره زمین و بشر ساخته می‌شود.

تولید بمب هسته‌ای حرام است

وی با بیان اینکه علما تولید بمب هسته‌ای را حرام می‌دانند، خاطرنشان کرد: در کشور ما بین صنعت و دانشگاه شکاف عمیقی وجود دارد و مقالات و پایان نامه‌های دانشگاهی نیز هنوز دردی از مشکلات صنعت کشور دوا نکرده است.

لزوم ترویج فرهنگ سازی واقعه غدیر

امام‌جمعه چادگان در ارتباط با واقعه غدیر خم، گفت: عید غدیر بزرگترین عید اسلام است؛ این واقعه عظیم به شیعه هویت بخشید و ضرورت دارد برای ترویج و فرهنگ سازی آن جشن‌های باشکوهی برپا شود.

وی افزود: واقعه غدیر خم موجب نفی اسلام سکولاریسمی شد و دین اسلام را تکامل رساند، اگر امت اسلام به عهد و پیمان واقعه غدیر خم پایبند بودند واقعه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

نماز جمعه قرارگاه وحدت و همدلی است

حجت الاسلام بنی جمالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تبریک سالروز اقامه نماز جمعه، گفت: نماز جمعه سفارش اسلام است اما این فضیلت مهم به فراموشی سپرده شده بود، پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام این قرارگاه ایمانی و توحیدی مبتنی بر وحدت و همدلی شکل گرفت و در پنج مردادماه ۵۸ نخستین نماز جمعه کشور در تهران به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی سیاسی در مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است و ائمه جمعه از طریق تریبون نماز جمعه جامعه را هدایت می‌کنند، این قرارگاه فرهنگی سیاسی باید تقویت شود تا نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی باشد.

جوانان برای کسب مهارت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کنند

امام‌جمعه چادگان در ادامه با اشاره به اینکه نیاز اصلی کشور اشتغالزایی به ویژه برای جوانان است، گفت: در شهرستان چادگان یک مرکز فنی‌حرفه‌ای وجود دارد که با وجود ظرفیت‌های آموزشی و امکاناتی که در این مرکز ایجاد شده است اما استقبال نوجوانان و جوانان از رشته‌های آموزشی این مرکز ضعیف است.

وی با بیان اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بر آینده شغلی جوانان مؤثر است، تأکید کرد: ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی و کمیته امداد شهرستان باید با این مرکز آموزشی تفاهم نامه ببندند و نوجوانان و جوانان را برای کسب مهارت به این مرکز آموزشی هدایت کنند.

حجت الاسلام بنی جمالی افزود: جوانان با استقبال از آموزش‌های موجود در مرکز فنی و حرفه‌ای چادگان پس از فارغ تحصیل شدن شدن بیکار نخواهند بود، حتی کشاورزان و کارگران شهرداری با شرکت در دوره مهارت باغبانی نحوه علمی شاخه بری درختان را یاد بگیرند تا در فصل پاییز شاهد سرشاخه بری درختان شهرمان نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما