شناسهٔ خبر: 48586586 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فعالان حوزه علوم شناختی برای گسترش دانش مغز گام برداشتند/ خل...

اقتصاد ایران: محققان و پژوهشگران با مشارکت در شانزدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، بیش از یکصد ایده و طرح پژوهشی وتحقیقاتی برای مشارکت و فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه دانش و فناوری شناختی به این ستاد ارائه دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این طرح ها در ۶ حوزه مختلف از جمله طراحی الکترود ثبت سیگنال های عصبی و تحریک سلول های عصبی، آزمون های ارزیابی شناختی غربالگری و تشخیصی، مدیریت و بهسازی محیط یادگیری، توان‌بخشی شناختی در اختلالات عصب تحولی، مدیریت شناختی و طرح های پژوهشی ترکیبی از چند پایان نامه دانشجویی از سوی پژوهشگران و دانشگاهیان فعال در ۵۸ مرکز علمی کشور برای بررسی و داوری به ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ارایه شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای سیاست های خود می کوشد با حمایت از طرح های پژوهشی زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی در سطح کشور فراهم و انگیزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در حوزه های علوم و فن آوری های شناختی‌ گسترش یابد.

تاکنون ۱۵ مرحله فراخوان حمایت از طرح­های پژوهشی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار شد و در نتیجه این فراخوان ­ها، بیش از ۲۰۰ طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری­های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد قرار گرفتند.

حمایت از پژوهش‌های نوآورانه

در این فراخوان طرح های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله در زمینه بومی سازی و ساخت ابزارهای تشخیص، شناسایی و توان‌بخشی شناختی در اختلالات تکاملی، پژوهش های کاربردی و بنیادی شناختی مبتنی بر نگاشت مغز، پژوهش در حوزه بالینی و علوم اعصاب شناختی، فناوری شناختی برای ارزیابی و بازتوانی شناختی، توسعه فناوری های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز، طراحی آزمون های ارزیابی شناختی، مدیریت شناختی، ساخت الکترودهای ثبت سیگنال های عصبی، مدل سازی شناختی، روانشناسی شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی، مدیریت و بهسازی محیط یادگیری مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم اکنون بررسی و داوری طرح های دریافتی در کمیته های تخصصی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در حال انجام است. طرح های منتخب برای برخورداری از چتر حمایتی ستاد برای اجرا متعاقبا به پیشنهاد دهندگان آن‌ها اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما