شناسهٔ خبر: 48585899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازسازی مناطق سیل‌زده بافت باید با سرعت بیشتری دنبال شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تسریع در خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده بافت و حل مشکلات آنها تاکید کرد و گفت: لازم است که اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه با قوت و سرعت بیشتری دنبال شده و امکانات و تجهیزات متناسب با ابعاد سیل اخیر و خسارت‌های وارده تامین و به‌کارگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در سفر دو روزه به شهرستان بافت ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان از جمله دهستان کیسکان، تلخه‌چار، باغ فخروییه و خوشکار  عنوان کرد: مسائل و مشکلات مردم سیل‌زده باید در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیمه‌ای به‌منظور جبران خسارت‌های وارده به جان و منازل مسکونی مردم سیل‌زده نیز تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی استان کرمان با تمام امکانات خود آماده پشتیبانی از فعالیت‌های خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان و نیز رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم مناطق سیل‌زده است.

وی با اشاره به تشدید خسارت‌های سیل اخیر به‌دلیل اقدامات غیر فنی و غیر اصولی از جمله معدنکاری یادآور شد: مدیران و مسؤولان این بخش‌ها نیز باید برای جبران خسارت‌های وارده به مردم اقدامات لازم را معمول دارند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر بازگشایی هرچه سریع‌تر مسیل‌های این شهرستان تاکید کرد و گفت: در صورت قصور و کوتاهی در این بخش و وقوع بارش و سیل‌های مجدد شاهد افزایش خسارت‌های جانی و مالی برای مردم منطقه خواهیم بود و از این رو لازم است که این اقدام در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

موحد تاکید کرد : تیم‌های فنی نیز باید مشخصات فنی پل‌های واقع در مسیر عبور سیلاب را  بررسی کرده و هرگونه ایرادات این بخش را با سرعت رفع کنند تا از تشدید خسارت‌ها در حوادث احتمالی آینده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: لازم است که لیستی از وظایف ادارات در راستای حل مشکلات مردم سیل زده تهیه و در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد تا به این نهادها ابلاغ شده و با هرگونه ترک فعل در این زمینه با جدیت برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در قانون، بستر و حریم رودخانه‌ها مشخص شده و لازم است که مسیرهای عبور سیل از وجود هرگونه موانع و مستحدثات پاکسازی شود تا از تشدید خسارت‌های سیل‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در ادامه با تعدادی از خانواده‌های جانباختگان سیل اخیر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، بر اثر حادثه سیل بسیار وسیع طی سه روز متوالی از روز ۲۴ تیرماه امسال بیش از ۴۰ روستای بافت درگیر سیل شدند و از آن خسارت دیدند.

خسارت اولیه این حادثه ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۱۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه کشاورزی است.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قراردارد و سیل اخیر در این شهرستان علاوه بر خسارت‌های اعلام شده، جان پنج نفر از مردم این منطقه را گرفت.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب/خ

نظر شما