شناسهٔ خبر: 48585696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح شهید عباسپور/کاهش ۳۰ مگاواتی مصرف ادارات و اصناف فارس

علی محمد پشوتن

رزمایش مدیریت مصرف برق، با عنوان طرح شهید عباسپور، همزمان با سراسر کشور در استان فارس اجرا شد.

صاحب‌خبر -

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس در پایان اجرای طرح شهید عباسپور، گفت: این رزمایش با حضور ۱۱۰ گروه بازرسی و در ۳۶ شهرستان استان فارس با همکاری صنعت برق و سپاه فجر استان، برگزار و منجر به کاهش حدود ۳۰ مگاوات و بین ۵۰ تا ۶۰ هزارکیلو وات ساعت، صرفه جویی انرژی برق شد.

به گزارش ایسنا به نقل از توزیع برق فارس، احمدرضا خسروی با بیان اینکه  این رزمایش در راستای  مصرف بهینه برق اصناف و ادارات و جلب مشارکت مشترکان خانگی اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح ابتدا با تذکر زبانی و در صورت رعایت نکردن  نکات مصرف بهینه برق ، اقدام به قطع انشعاب برق ادارات و اصناف پر مصرف می‌شود.

وی در ادامه به برخی از توصیه های مدیریت مصرف برق اشاره و اضافه کرد: تنظیم دمای کولرهای گازی و اسپلیت ها روی ۲۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر، استفاده از کولرهای آبی با دور کند و استفاده از نور طبیعی روز و کاهش روشنایی‌های مصنوعی و استفاده نکردن از لوازم پر مصرف برقی غیر ضرور در ساعات اوج مصرف بار بین ساعت های ۱۲تا ۱۸  از مواردیست که می تواند مصرف برق را تا حد زیادی کاهش دهند.

خسروی با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن الزامات مدیریت مصرف، پس از چندین بار تذکر،  انشعاب برق مشترک قطع می شود، گفت: تاکنون هزار و ۷۴ مورد از اصناف استان  به ویژه واحد های تجاری پر مصرف،  بازرسی صورت پذیرفته و در قالب چک لیست‌ها، موارد بررسی و ارزیابی شده و در صورت رعایت نشدن منجر به تذکر، می‌شود.

 این مقام مسئول یادآورشد: براساس توافقی بین صنعت برق استان فارس با سپاه فجر فارس مقرر شد این رزمایش مختص به ایام اوج مصرف برق،  نبوده  و برای تمامی اقشار و در طول سال استمرار داشته باشد.

خسروی،  همچنین به کشفیات دستگاه های استخراج رمز ارز غیر مجاز نیز اشاره و اضافه کرد: این موضوع از اهداف مشترک صنعت برق و سپاه فجر فارس و در حال اجرا است.

معاون عملیات سپاه  فجرفارس نیز گفت: از شروع این رزمایش تاکنون، ۶۰۰ گروه امر به معروف و نهی از منکر لسانی در قالب گروه‌های مشترک بسیج و ادارات برق در تمامی شهرستان‌های فارس به صورت شفاهی وکتبی اقدام به تذکر لسانی درخصوص رعایت مصرف بهینه برق در صنایع، واحدهای تجاری و ادارات کرده‌اند.

سرهنگ پاسدار محمدرضا رجبی، خاطر نشان کرد: از سوی صنعت برق استان فارس، لیست صنایع و ادارات پرمصرف دریافت شده و هزار و۲۲۰ تیم‌ گشت‌ رضویون در سطح استان فعال بوده و بازرسی میدانی بر اساس چک لیست، صورت گرفته است.

معاون عملیات سپاه فجر فارس تصریح کرد: قرارگاه فضای مجازی سپاه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نمایندگی از این صنعت در فارس، اقدام به راه اندازی  پویش های مردمی‌مختلفی نموده و پیام  ها و محتواهای مدیریت مصرف برق ، تهیه و به صورت گسترده در فضای مجازی استان، منتشر می شود.

لازم به ذکر است، در این رزمایش، معاون مهندسی، مسئول فضای مجازی و سایر مقامات  سپاه فجر استان فارس، رئیس سازمان بسیج ادارات استان، رئیس سازمان بسیج بانوان و... و همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز و جمعی  از مسئولان صنعت برق فارس وبرخی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما