شناسهٔ خبر: 48585652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور:

افتتاح فرمانداری های چهار برج و باروق

فرمانداری‌ شهرهای‌ چهاربرج و باروق در جنوب آذربایجان‌غربی امروز با حضور حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،در این مراسم که استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده مردم شهرستان میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و شماری از مسوولان محلی نیز حضور داشتند بخش‌های باروق‌ و مرحمت‌آباد در شهرستان افتتاح فرمانداری های چهار برج و باروقمیاندوآب به شهرستان تبدیل و از میاندوآب‌ جدا شدند.

این تصمیم براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال انجام گرفت که طی آن همچنین روستای "نادرگلی" به عنوان مرکز دهستان نادرگلی و روستای "چالخاماز" به عنوان مرکز دهستان باروق شناخته و به عنوان محدوده جغرافیایی بخش مرکزی باروق معرفی شد.

علاوه بر این، با تصویب هییت دولت روستای "نختالو" به عنوان مرکز بخش نختالو در باروق ایجاد و روستای "زاغه" به عنوان مرکز دهستان آجرلوی شرقی شناخته شد.

براساس این مصوبه همچنین دهستان "آجرلوی شرقی" با مرکزیت روستای "زاغه" و دهستان "آجرلوی غربی" به مرکزیت روستای "قوروقچی" جز محدوده جغرافیایی بخش "نختالو" معرفی شد.

همچنین شهر چهاربرج به عنوان مرکز بخش مرحمت‌آباد به شهرستان ارتقا و فرمانداری آن با حضور مسوولان افتتاح شد.
براساس مصوبه دولت همچنین یک دهستان به نام "قپچاق" از ترکیب روستاهای "آغداش"، "ابراهیم حصاری"، "قپچاق" و "منصور آباد" ایجاد و معرفی و روستای "فسندوز" به عنوان مرکز بخش فسندوز تعیین شد و یک دهستان به نام "فیروز آباد" از ترکیب روستاهای "فیروزآباد"، "قره‌قوزلو" و "مرادخانلو" تشکیل شد.

براساس این مصوبه هیات وزیران مرکز دهستان مرحمت‌آباد شمالی به مرکزیت "شعبانلو" و با تغییر بخش مرحمت‌آباد به بخش مرکزی یک شهرستان به نام چهاربرج ایجاد شد.

همچنین در طی افتتاح این فرمانداری‌ها، "سهندعلی ستاری" بخشدار سابق باروق با حکم استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان سرپرست فرمانداری تازه تاسیس باروق و "فخرالدین صمدی" بخشدار پیشین مرحمت‌آباد نیز به سمت سرپرست فرمانداری تازه تاسیس چهاربرج منصوب شدند.

شهرستان باروق دارای ۲۲ هزار نفر و شهرستان چهاربرج دارای ۲۷ هزار نفر جمعیت می باشند . 

 

 

 

<div id="video-display-embed-code_6776426"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3178350/6776426?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما