شناسهٔ خبر: 48585621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ارتش تونس مسئول مدیریت بحران کرونا شد

تسنیم

رئیس جمهور تونس در ادامه عزل‌های خود، مدیر کل شبکه تلویزونی رسمی این کشور را از سمت خود برکنار و مدیریت بحران کرونا را به ارتش واگذار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس امروز پنجشنبه در ادامه عزل و نصب‌های خود، رئیس تلویزیون رسمی این کشور را از کار برکنار کرد.

دفتر سعید امروز با انتشار بیانیه‌ای گفت که برکناری «محمد الدهاش»، مدیرکل تلویزیون تونس با هدف «حمایت از آزادی بیان در این کشور» صورت گرفته است.

این تصمیم رئیس جمهوری تونس بعد از آن گرفته شد که شماری از مسئولان اتحادیه روزنامه نگاران و حقوق بشر از اینکه مانع از ورود آن‌ها به اداره تلویزین تونس شده، به قیس شکایت کردند. ممانعت از ورود آن‌ها به ساختمان این اداره با وجود دعوت رسمی از آن‌ها برای مشارکت در برنامه‌های تلویزیونی بوده است.

هفته گذشته شمار مبتلایان به کرونا در تونس افزایش بی‌سابقه‌ای داشت و همین مسئله باعث شد که «هشام المشیشی»، نخست وزیر، وزیر بهداشت را از سمت خود برکنار کند.  

اما همین مسئله جرقه اعتراضات مردمی و همراهی برخی از جریان‌های سیاسی از این اعتراضات را زد و هزاران نفر صبح یکشنبه با تجمع در اطراف ساختان پارلمان خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت شدند و همین مسئله باعث شد رئیس جمهور بر اساس اختیارات خود در قانون اساسی، دولت را برکنار و پارلمان را تعلیق کند.

قیس سعید به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح تونس دیروز چهارشنبه نشستی با فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی برای بررسی اوضاع کشور در سایه تنش سیاسی ایجاد شده داشته است.

شبکه الجزیره امروز گزارش داد که رئیس جمهور تونس دستور داده برای اداره بحران کرونا تحت فرماندهی کل بهداشت نیروهای مسلح ستادی ایجاد شود.

او همچنین در دیداری که با رئیس اتحادیه صنعت و تجارت تونس داشته، گفته که ۴۶۰ نفر در این کشور نزدیک به ۵ میلیاد دلار اختلاس کرده‌اند. او پیشنهاد داده در صورت بازگرداندن اموال زدیده و اختلاس شده، حاضر به «صلح» خواهد بود.

نظر شما