شناسهٔ خبر: 48585503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده رشت در مجلس:

به دنبال صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هستیم؛ نه مسدود کردن اینترنت

نماینده رشت در مجلس، ابهامات درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را نوعی شایعه دانست و گفت: طرح صیانت را مطرح کردیم که صیانت از حقوق کاربران است؛ نه مسدود کردن فضای مجازی و اینترنت، زیرا اصلا این امکان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا احمدی امروز در دیدار با مدیران خبرگزاری‌های استان گیلان در دفتر خود، ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: غدیر به معنی امامت، ولایت، محوریت، گم نکردن صراط مستقیم و حرکت در مسیر است و لذا دشمنان اسلام و انقلاب همواره به دنبال تضعیف غدیر هستند.

وی با اشاره به نقش امام در دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: بعد از پیروزی انقلاب هجمه های زیادی به کشور ما وارد شد و صدام با همکاری آمریکا به دنبال زدن ضربه مهلکی به نظام بود، اما با محوریت امام راحل در سال های جنگ و پس از آن امامت مقام معظم رهبری، توطئه دشمنان را خنثی کردیم.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، سالروز عملیات مرصاد را یادآور شکست منافقین که در دوران دفاع مقدس ستون پنجم دشمن بودند، دانست و گفت: منافقین ۱۷ هزار ایرانی را بی گناه به شهادت رساندند و امروز هیچ جایگاهی نزد مردم ندارند.

احمدی، در ادامه از پیگیری رسانه ها برای رفع مشکلات مردم قدردانی کرد و افزود: اگر خبرنگاران رسالت رسانه ای خودشان را برای رضای خدا انجام دهند، اجر دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان با کمک رسانه ها و رسانه ها در کنار مسئولان می توانند ماموریت های بزرگی را عملیاتی کنند، گفت: اگر مسئولان و رسانه ها هدفی غیر از خدمت به مردم داشته باشند، بی راهه است لذا هیچ هدفی بالاتر از خدمت به مردم نیست و رسانه ها باید مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و وحدت را در جامعه ایجاد کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، حفظ اقتدار کشور را یکی از اهداف کلان دانست و عنوان کرد: امروز اگر عزت و اقتداری داریم مدیون شهدا هستیم که با گذشتن از جان خود برای ما به ارمغان آوردند و وظیفه داریم امانتدار شهدا باشیم و این عزت و اقتدار را حفظ و تقویت کنیم.

احمدی، اضافه کرد: همانگونه که رهبری فرمودند، بزرگترین تجربه به دست آمده طی چند سال گذشته همین غیر قابل اعتماد بودن غرب است. مادامی که نظام اسلامی وجود دارد، فتنه ها نیز هستند و ما به دنبال پیاده سازی اسلام ناب محمدی هستیم و لذا اسلام آمریکایی در مقابل آن قرار می گیرد. همه جنگ های نظامی و رسانه ای و اقتصادی دشمن برای مقابله با نظام ماست، اما ما به راه خودمان ایمان داریم و از شهدا الگو می گیریم که تا پای جان از ارزش ها و آرمان های انقلاب دفاع کنیم، زیرا این راه ما را به مقصد سعادت می رساند.

وی در ادامه به ماموریت های مهم دولت آینده اشاره کرد و متذکر شد: دولتمردان نباید بی کفایت و ناکارآمد باشند و لذا به دولتی نیاز داریم که مدیران آن مومن و متخصص و انقلابی و جهادی بوده و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه خویش قرار داده باشند.

نماینده رشت در مجلس، راه نجات کشور را مدیران با ویژگی های مذکور دانست و تصریح کرد: باید اقتصاد و معیشت مردم را درست کنیم و بعد از ۴۳ سال درست نیست که بگوییم زیرساخت های آبرسانی و برق رسانی و بهداشت و درمان ما مشکل دارد و هنوز راه حلی برای پسماند پیدا نکردیم.

وی با ابراز امیدواری از هماهنگی دولت و مجلس و قوه قضائیه انقلابی در راه رفع مشکلات مردم، اضافه کرد: حفظ استقلال کشور یکی از اولویت هاست که حتما در دستور کار قوا به ویژه دولتمردان قرار دارد و باید در حوزه اقتصادی همچون نظامی قوی شویم؛ همانگونه که دشمن در عرصه نظامی جرات حمله به ایران را ندارد، از نظر اقتصادی نیز باید دشمن را به عقب برانیم.

احمدی، با اشاره به اولویت های استان گیلان، عنوان کرد: مسئله پسماند به ویژه زباله های سراوان یکی از اولویت های اصلی استانی است که سالیان زیاد برای آن هزینه کردیم و نتیجه نگرفتیم. متاسفانه شیرابه های سراوان سفره های زیرزمینی ما را آلوده کرده و با شیوع انواع سرطان ها و بیماری های گوارشی و پوستی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: آلودگی شیرابه های سراوان تا تالاب انزلی رسیده که یک آسیب جدی است و حتما باید راهکار ارائه دهیم.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری راه اندازی صنایع استان به ویژه صنایع راکد، عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده با دادگستری استان، بیش از ۴۰۰ دستگاه را در کارخانه پوشش فعال کردیم و حدود ۸۵ درصد زیرساخت ها فراهم شده است؛ در مسئله رشت الکتریک نیز از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افراد متخلف را مورد پیگرد قانونی قرار دادیم تا از تضییع حق الناس جلوگیری شود.

احمدی، استان گیلان را نیازمند بیمارستان های تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: برای رفع مشکلات استان به مدیرانی نیاز داریم که شبانه روز برای مردم تلاش کنند و خواب نداشته باشند.

نماینده رشت در مجلس، خرید تضمینی برنج و جلوگیری از واردات را یکی از محورهای پیگیری نمایندگان دانست و یادآور شد: برنج یکی از محصولات استرانژیک بوده و کشت اول سه استان شمالی کشور است لذا همچون گندم به دنبال خرید تضمینی و مقابله با سلطان واردات برنج هستیم. همچنین حمایت از کشاورزان به عنوان زحمتکش ترین قشر جامعه از تهیه کود و سم گرفته تا تسهیلات و خرید تضمینی را در دستور کار داریم تا دغدغه نداشته باشند.

وی با اشاره به نقش مزارع استخراج ارزهای دیجیتالی به صنعت برق کشور، متذکر شد: شاهد یک آسیب جدی به زیرساخت های برق کشور بودیم و لذا تعطیلی بسیاری از این مزارع به کم شدن خاموشی ها کمک کرد. همچنین برخی از صنایع با تعطیلی مواجه شدند تا به مرحله بحران نرسیم.

احمدی، ابهامات درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را نوعی شایعه دانست و گفت: مجلس با هر چیزی که به مردم آسیب بزند مقابله می کند، زیرا نماینده مردم هستیم. در این راستا طرح صیانت را مطرح کردیم که صیانت از حقوق کاربران است؛ نه مسدود کردن فضای مجازی و اینترنت، زیرا اصلا این امکان وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از عدم توجه به حقوق کاربران در فضای مجازی، اضافه کرد: کشوری مانند آمریکا بیش از ۳۷۰ قانون برای فضای مجازی دارد و ما هیچگونه قانونی نداریم، در حالی که همه ما در ارتباط با فضای مجازی هستیم.

وی با بیان اینکه قانون مذکور امنیت کاربران را تضمین می کند، اما ذهن مردم را خراب کردند، یادآور شد: به دنبال بستن فضای مجازی و اینترنت و گوگل و... نیستیم و باید حرمت کاربران حفظ شود و با خیال راحت از فضای مجازی استفاده کنند؛ البته این طرح هنوز خام و دارای اشکال است و که با کار کارشناسی و کمک مرکز پژوهش های مجلس در دستور کار قرار دارد.

احمدی، حفظ حریم کاربران در فضای مجازی را یکی از ضروریات دانست و اضافه کرد: اغلب نمایندگان مجلس از اساتید دانشگاهی هستند و ارتباط مستقیم با فضای مجازی دارند لذا به شایعه پراکنی ها توجه نکنید، زیرا هر کشوری به این صیانت نیاز دارد.

نماینده رشت در مجلس، همچنین به طرح عدم خروج مسئولان از کشور اشاره کرد و یادآور شد: در ادوار گذشته شاهد بودیم که عده ای از مسئولان در پایان عمر مسئولیتی خودشان از کشور خارج می شدند و لذا طرح مذکور را مطرح کردیم تا برای مدت مشخصی از شش ماه تا دو سال اقدام به راستی آزمایی مسئولان کنیم تا خدای نکرده زد و بند مالی اتفاق نیفتاده باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما