شناسهٔ خبر: 48584797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سوژه‌های داغ«فارس من»؛ از مشکل اراضی حریم رودخانه‌ها تا نبود تاکسی در برخی محلات اردبیل

یکی از سوژه های چالش برانگیز این هفته سامانه فارس من اردبیل، لزوم پیگیری تملک اراضی رودخانه‌های خشک توسط آبفای اردبیل است؛ سردبیر این سوژه تملک حریم رودخانه‌ها توسط شرکت آبفای استان اردبیل را عامل ایجاد مشکل برای برخی روستائیان دانسته که سال‌هاست در آن به کشت محصول مشغولند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس؛ اردبیل ـ سرویس فارس من؛ مشکلات محله، شهر و استان برای حل شدن نیاز به اطلاع‌رسانی و مطالبه از مسؤولان را دارد هرچند گاه مطالبه هم دردی را دوا نمی‌کند ولی حداقل مشکلات مطرح و معرفی می‌شود و همین باعث پیگیری پی در پی  و حصول نتیجه خواهد شد.

سامانه «فارس من» فرصت و محلی برای بیان مشکل و سامانه‌ای برای مطالبه و پیگیری است با ثبت هر سوژه در تمامی زمینه‌ها و موضوعات و با حداقل ۵۰ امضاء، مطالبه به مرحله پیگیری از مسؤولان استانی می‌رسد البته هرچقدر میزان حمایت‌ها بالا باشد پیگیری به مسؤولان رده بالای استانی و حتی کشوری می‌رسد.

تاکنون ۳۰۲ سوژه در سامانه «فارس من» اردبیل ثبت شده که نشان از اعتماد مردم‌ به این سامانه را دارد. برخی از سوژه‌ها در همان پیگیری اولیه به نتیجه رسیده است، حل مشکلات مردم قطعا اهداف مجموعه فارس من اردبیل است.

دراین گزارش به سوژه‌های این هفته می‌پردازیم ‌ سوژه هایی که از مناطق مختلف استان به ثبت رسیده و به محض رسیدن به حمایت ۵۰ پیگیری خواهند شد.

مطالبه اول؛ لزوم پیگیری تملک اراضی رودخانه‌های خشک توسط آبفای اردبیل

در این مطالبه مخاطبین به  اقدام آبفای اردبیل واکنش نشان دادند و نوشتند؛ اخیراً شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به بهانه وقوع سیل در برخی از استان‌ها، به قصد تملک اراضی اطراف رودخانه‌های خشک شده با ادعای بستر رودخانه با نصب لوله فلزی اقدام نموده است.

اراضی که از زمان اجرای قانون اصلاحات ارضی در مالکیت روستائیان مظلوم است. شرکت آب منطقه با تعیین مرز بستر رودخانه اخطاریه‌ای به مالکین اراضی ارسال می‌نمایند یا از کشت اراضی متعلق به خود خودداری نموده یا در صورت کشت بایستی اجاره‌بها به شرکت آب منطقه‌ای پرداخت نمایند.

در اثر اقدام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اهالی روستا بایستی اراضی زراعی تحت مالکیت خود را که منبع درآمدشان می‌باشد رها نموده و به شهرها مهاجرت نمایند. مسؤولان محترم لطفا به داد اهالی روستا برسید تا از تضییع حق و حقوق مسلم اهالی روستا جلوگیری شود.

مطالبه دوم؛ چالش بی آبی در روستای صومعه اردبیل

آب به‌خصوص آب روستاها جزو سوژه‌های پر تکرار سامانه «فارس من» اردبیل است در طی ماه‌های گذشته ده‌ها سوژه در خصوص کم آبی به ثبت رساندند.

در این مطالبه آوردند: ما اهالی روستای صومعه اردبیل هستیم. با آب شرب روستا، مزارع سیب‌زمینی را آبیاری می‌کنند و اهالی یک قطره آب برای آشامیدن ندارند، درد بی‌آبی روستا را به چه کسی بگوییم چرا مسؤولان توجه نمی‌کنند؟

مطالبه سوم؛ چرا شهرداری اردبیل به نظافت سطل های زباله رسیدگی نمی کند؟

مطالبه بعدی به شهرداری رسید، نظافت سطل‌های زباله با افزایش دمای هوا باید جدی‌تر گرفته شود چرا که افزایش دمای هوا منجر به تولید بوی بد از زباله‌های مانده خواهد کرد برای همین مخصوصا در فصل تابستان باید مکرر سطل‌های زباله شست‌و‌شو شود.

در این سوژه نوشتند؛ باگرم شدن هوا بوی نامطلوب سطل‌های زباله هم مردم را اذیت می‌کند که خود منشا بسیاری از بیماری‌هاست.

مثلا در خیابان مالک اشتر بعد از شهرداری روبه‌روی پاسگاه راهنمایی و رانندگی و همچنین در خیابان امام خمینی(ره) روبه‌روی پارکینگ خوردوها همواره عابران و همسایگان را اذیت می‌کند. چرا شهرداری برای نظافت خود سطل‌های زباله اقدامی انجام نمی‌دهد؟

مطالبه چهارم؛ بوی بد جوهای بزرگ  خیابان مالک اشتر

از دیگر مشکلات عمده خیابان مالک اشتر فاز ۳ سبلان جوی بزرگ آب‌های هدایت آب‌های سطحی که متاسفانه کانالی برای هدایت فاضلاب برخی از آپارتمان‌های بالادستی است. چرا علی‌رغم فاضلاب‌کشی منطقه هیچ‌گونه اخطاری در این خصوص به صاحبان آپارتمان‌ها داده نمی‌شود؟

مطالبه پنجم؛ نبود تاکسی در خیابان مالک اشتر اردبیل

در این مطالبه عنوان کردند؛ خیابان مالک اشتر فاز ۳سبلان با اینکه جز محدوده‌ی شهری می‌باشد اما تاکنون تاکسی‌رانی برای این مسیر هیچ تاکسی چه خطی و چه گردشی در نظر نگرفته‌است!

همچنین این مشکل با آغاز بیماری کرونا بیشتر شده و عملا تاکسی به صورت انگشت شمار رفت و آمد دارد. اهالی این منطقه همواره با مشکل رفت و آمد دست و پنجه نرم می‌کنند. چرا تاکسی‌رانی برای این مورد چاره‌ای نمی‌اندیشد؟

سامانه «فارس من» اردبیل آماده پیگیری تمامی مشکلات و مطالبات مردمی است . شما با ثبت سوژه در سامانه و حمایت ۵۰ پیگیری و انتقال مشکل به مسؤولان را به خبرنگاران فارس بسپارید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/س

نظر شما