شناسهٔ خبر: 48584152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون درمان وزیر بهداشت:

مردم نگران ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نباشند

معاون درمان وزیر بهداشت در ساری گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج های قبلی گفت: ظرفیت تختهای بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه شمار بستری شدگان سرپایی در بیمارستان ها افزایش پیدا کرده است افزود: تقریبا ۸۰درصد مراجعه کننده ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه هایشان می شوند.

او بیان اینکه کمبود وجود دارد ادامه داد، در این زمینه یکی از کارهایی که انجام دادیم بستری موقت ها را زیاد کردیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: مردم نگران تخت نباشند چرا که دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس نیازشان تختها را بلافاصله اضافه می کنند، مهم این است مردم کمک و همراهی کنند تا رفت و آمدها و تجمعات خانوادگی و عروسی ها متوقف شود.

دکتر جان بابایی افزود: هر چه تعداد تختها زیاد شود اما مردم توجهی به رعایت پروتکلها نداشته باشند مطمئن باشید همه جا تخت کم میاید.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد مریض های بدحال با وجود افزایش مراجعه کنندگان بیماری کرونا به همان اندازه اضافه نشد و میزان مرگ و میر گرچه همینقدر که هست قابل جبران نیست ولی به تناسب افزایش تخت ها و بستری ها بالا نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت دلیل آن را مراجعه زودهنگام مردم به مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: بیمارانی که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند زودتر از خدمات درمانی بهره مند می شود و این امر می تواند وضعیت بیماری را متوقف کند.

<div id="video-display-embed-code_6775611"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3178272/6775611?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما