شناسهٔ خبر: 48583730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برندگان جشنواره بین‌المللی امید معرفی شدند

تهران-ایرنا- برندگان سه بخش عکس، فیلمنامه ساخته‌نشده و فیلم کوتاه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از دبیرخانه جشنواره امید، در آیین اختتامیه این جشنواره که هم‌زمان از طریق اینستاگرام جشنواره و کانال ویدویی در آپارات به طور زنده پخش شد، برندگان جوایز به شرح زیر معرفی شدند.

در بخش بهترین تک‌عکس با موضوع آزاد، هیأت داوران جشنواره شامل  مهدی مقیم‌نژاد، کریم متّقی و بهنام صدیقی جایزه سوم شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به نرگس رادمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران، جایزه دوم را به احسان نورتقانی از دانشگاه هنر اصفهان و جایزه اول را به مهزیار مهدی‌پور از دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز اهدا کرد.

در بخش بهترین تک‌عکس با موضوع ویژه جایزه سوم به محمد عباسی از دانشگاه آزاد آبادان رسید. جایزه دوم به وریا عبدیانی از دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد ۱ کردستان و جایزه اوّل به مهدی بلوریان از دانشگاه آزاد اسلامی تعلق گرفت.

در بخش مجموعه‌عکس جایزه بهترین مجموعه‌ عکس با موضوع آزاد به مهدی بلوریان رسید و در بخش ویژه متین هاشمی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز جایزه بهترین مجموعه‌ عکس با موضوع ویژه را گرفت.

در بخش فیلمنامه ساخته‌نشده، هیأت داوران شامل محمد گذرآبادی، جمیله دارالشفایی و آرش انیسی جایزه سوم شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به آوات ساعدپناه از دانشگاه سوره برای فیلمنامه «امید» داد. جایزه دوم به حمیدرضا توجهی از دانشگاه آزاد شهر ری برای فیلمنامه «وزش» تعلق گرفت و جایزه اول به لیلا اخباری از دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد ۱۱ تهران برای فیلمنامه «عوارض جانبی» رسید. هیأت داوران جشنواره همچنین جایزه بهترین فیلمنامه با موضوع ویژه را به فرید نوری از دانشگاه دامغان برای فیلمنامه «دیدن» اهدا کرد.

هیأت داوران جشنواره در بخش فیلم کوتاه شامل مرتضی نجفی، هانیه توسلی، ویشکا آسایش و مونا زندی حقیقی جایزه بهترین فیلم انیمیشن شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به «خولانه‌وه» ساخته هژیر اسعدی از دانشگاه سوره داد.

در بخش بهترین فیلم مستند هیأت داوران جایزه را به طور مشترک به فیلم مستند «وداع در تپه نقره‌ای» ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی از دانشگاه آزاد علی‌آباد و فیلم مستند «قصه‌های همیشگی» ساخته بابک مجیدی از دانشگاه علمی ـ کاربردی آستارا اهدا کرد.

برندگان جشنواره بین‌المللی امید معرفی شدند

«رام‌خانه» ساخته احسان شادمانی از دانشگاه هنر تهران جایزه بهترین فیلم تجربی را از آن خود کرد و جایزه بهترین فیلم با موضوع ویژه به «همسایگان (نا) شناس» ساخته ایزاک رودریگز از دانشگاه پومپئو فابرای اسپانیا رسید.

در بخش بهترین فیلم بین‌الملل، از فیلم کوتاه «آگوست» ساخته گوت رورویک راسلند از نروژ تقدیر شد و جایزه اصلی این بخش به «رقص دونفره» ساخته والریا کانی از اسپانیا رسید.

در بخش بهترین فیلمبرداری از محمدرضا سجادیان برای فیلمبرداری «ماهکان» تقدیر شد و جایزه اصلی به وحید ابراهیمی برای «صندلی‌های خالی» تعلق گرفت.

جایزه بهترین تدوین به احسان شادمانی برای تدوین «رام‌خانه» اهدا شد.

در بخش بهترین فیلمنامه هیأت داوران با تقدیر از رعنا صفی‌یاری برای نوشتن فیلمنامه «آن بالا»، جایزه اصلی این بخش را به حسام حسینی و عباس حسین‌زاده برای فیلمنامه «ماهکان» دادند.

در بخش بهترین بازیگر مرد از همایون گراوند برای بازی در فیلم «آن بالا» و کمال کلانتر برای بازی در فیلم «رام‌خانه» تقدیر شد و جایزه اصلی به مجید پتکی برای بازی در فیلم «دیگری» تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره به عسل عبیری برای بازی در فیلم «آن بالا» رسید.

در بخش بهترین کارگردانی هیأت داوران با تقدیر از حسام حسینی و عبّاس حسین‌زاده برای کارگردانی فیلم «ماهکان»، جایزه اصلی را به سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی برای کارگردانی «دیگری» داد.

از رضا سعیدی برای طراحی گریم فیلم «ترس خودش را جابه‌جا می‌کند» در بخش جایزه بهترین دستاورد فنی تقدیر شد و جایزه اصلی این بخش به حامد توری کرمی برای طراحی صحنه فیلم «گزارش یک اخراج» رسید.

جایزه بهترین فیلم داستانی به فیلم کوتاه «دیگری» ساخته سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی از مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان اهدا شد و جایزه ویژه هیأت داوران برای اهمیت و حضور تهیه‌کنندگی حرفه‌ای در خلق یک اثر سینمایی به حسین فلاح برای تهیه‌کنندگی فیلم «ماهکان» تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلمساز زن نیز به رعنا صفی‌یاری برای ساختن فیلم «آن بالا» اهدا شد.

موضوعات بخش ویژه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید ۱. اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، ۲. جهان علیه خشونت و افراطی‌گری، ۳. تهران، پایتخت ایران، ۴. زندگی در دوران کرونا بود. این جشنواره در روزهای ۲۵ تا ۲۸ تیرماه به صورت آنلاین برگزار شد.

نظر شما