شناسهٔ خبر: 48583721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح ۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین

فاطمه تاج‌بخش

۱۰۶ کیلومتر از راه‌آهن زنجان – قزوین با حضور مدیرعامل راه‌آهن ایران و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

سعید رسولی، ظهر امروز (۷ مردادماه) در آیین افتتاح خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین و راه‌آهن بافق – زرین‌شهر در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور، اظهار کرد: امروز همزمان با عید غدیر آماده افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های خط دوم راه‌آهن در منطقه زنجان – قزوین و بافق – زرین‌شهر هستیم که با همت بلند طی سنوات گذشته در راستای توسعه صنعت ریلی کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمند خود همواره به توسعه خطوط ریلی در کشور تأکید کردند، ادامه داد: بر این اساس دولت نیز این مهم را دستور کار قرار داده و پروژه‌های مختلفی در سطح کشور در دست احداث است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ارتقای ایمنی، افزایش ظرفیت حمل بار، افزایش سرعت سیر و کاهش زمان سیر قطارها را از مزایای دوخطه کردن راه‌آهن برشمرد و گفت: امروز استان‌های زنجان، قزوین، یزد و اصفهان از این زیرساخت بهره‌مند می‌شوند و امیدواریم شاهد توفیقات در حوزه حمل و نقل آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه احداث خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ به استان زنجان به تصویب رسید، تصریح کرد: امروز ۱۰۶ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد و دو پلاک دیگر به طول ۳۸ کیلومتر که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در هفته‌های آتی افتتاح خواهد شد. در سال گذشته این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با همت مسئولان و همکاران امروز به مرحله افتتاح رسید.

رسولی ادامه داد: امروز همچنین شاهد افتتاح خط دوم از محور مهم و پرترافیک بافق – زرین‌شهر به طول ۱۸۲ کیلومتر هستیم که ۹۰ کیلومتر از این محور سال گذشته مورد بهره‌برداری گرفته بود.

به گزارش ایسنا، پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین به طول ۱۹۰ کیلومتر از سال ۸۲ در دستور کار قرار گرفت و امروز،۱۰۶ کیلومتر آن با حضور سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، امام جمعه زنجان، استاندار زنجان و سایر مسئولان به بهره‌برداری رسید. این پروژه زمان سفر از زنجان به تهران را یک ساعت کوتاه‌تر و ظرفیت انتقال بار را دو برابر می‌کند.

نظر شما