شناسهٔ خبر: 48583307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روز ششم المپیک - زنده از توکیو؛

صدرنشینی چین با یک فینال تشریفاتی!

پس از چند ساعت صدرنشینی ژاپن در جدول توزیع مدال، صعود دو ورزشکار چینی به فینال تنیس روی میز سبب شد تا چین دوباره به جایگاه نخست بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در روز غیبت نمایندگان ایران در المپیک 2020 توکیو، این رقابت‌ها با جذاب بسیار زیادی ادامه یافتند. پس از قهرمانی جسیکا فاکس قایقران استرالیایی در بخش کانو، قسمت قایقرانی رویینگ آغاز شد که در آن کرواسی، نیوزلند، ایرلند و ایتالیا به مدال طلا رسیدند.

 

در تیراندازی درخشش زوزونا رهاک ورزشکار اهل اسلواکی سبب شد تا دست نماینده ایالات متحده از طلا دور بماند و همین اتفاق باعث شد تا آمریکا شانس صدرنشینی را در روز ششم تا حد زیادی از دست بدهد. اما در شنا، رابرت فینک و رائلب درسل دو ستاره آمریکایی موفق به کسب مدال طلا شدند و البته دو شناگر دیگر هم مدال‌های نقره و برنز به دست آوردند.

 

در جدول کلی، چین با کسب مدال طلا از تنیس روی میز، صدرنشین شد و ژاپن با تعداد طلای برابر، در جایگاه دوم است. ایالات متحده آمریکا 13 طلا دارد و در جایگاه سوم قرار گرفته اما کاروان این کشور تعداد مدال های بیشتری را نسبت به بقیه کسب کرده است. آخرین بازی باقی مانده امروز که توزیع مدال داشت، ژیمناستیک بود که با مدال طلای ورزشکار آمریکا همراه شد.

 

 

 

 

 

 

18:00 - فردا می‌توانید بازی های والیبال ساحلی، بسکتبال، فوتبال زنان، هندبال و... را نیز دنبال کنید. اما توزیع مدال در ورزش هایی چون جودو، شمشیر بازی و قایقرانی انجام می‌شود که بازی ها صبح آغاز می‌شوند و تا شب تکلیف قهرمانان آن مشخص خواهد شد.

 

 


17:50 - ژیمناستیک نیز به پایان رسید و همانطور که پیش بینی می‌شد، سونیسای آمریکایی مدال طلا را به دست آورد تا جزو ورزشکارانی شود که دو مدال از توکیو 2020 کسب می‌کند.

 

 

 

 

17:16 - در اتفاقی جالب، هر دو تیم کرواسی موفق شدند به فینال تنیس مردان صعود کنند. مکتیچ و پاویچ تیم آمریکا را شکست دادند و چیلیچ و دادیگ هم از سد حریف نیوزلندی گذشتند.

 

 

 

 

17:10 - یکی از نتایج جالب امروز، پیروزی هامادا شوری جودوکای ژاپنی بر حریف فرانسوی در فینال بود. او با نتیجه 10 - 0 رقیب را از پیش رو برداشت.

 

 

 


17:04 - سانیسا لی آمریکایی که در ژیمناستیک تیمی یک مدال نقره به دست آورد، پیشتاز ژیمناستیک انفرادی زنان هم محسوب می‌شود و با ادامه این روند یک مدال دیگر را هم از المپیک 2020 خواهد گرفت. این رشته ساعتی بعد به اتمام می‌رسد.

 

 

16:55 - باتوجه به صعود دو نماینده چین به فینال تنیس روی میز زنان، کسب یک مدال طلای دیگر برای این کشور قطعی است. چین به جز این، با 14 مدال طلا در رتبه دوم قرار دارد.

 

 

 

16:50 - الکساندر زورف آلمانی با پیروزی مقابل ژرمی چاردی فرانسوی، به نیمه نهایی تنیس تک نفره صعود کرد. نواک جوکوویچ صرب، کارن خاچانوف روس و پابلو بوستای اسپانیایی، دیگر نفرات حاضر در نیمه نهایی هستند.

 

 

 

 

16:49 - با قهرمانی روس‌ها، بازیهای امروز شمشیر بازی المپیک به اتمام رسید.

 

 

 

16:45 - تیم روسیه با نتیجه 45-34 در فینال شمشیربازی از سد فرانسه گذشت و به مدال طلا رسید.

 

 

 

16:00 - "ایتو میما" نماینده ژاپن با پیروزی مقابل "یو منگ یو" پینگ پنگ باز سنگاپوری، مدال برنز المپیک را به دست آورد.

 

 

 

15:50 - پاتریک موستر مربی تیم دوچرخه سواری آلمان به دلیل اظهارات نژاد پرستانه علیه برخی دوچرخه سواران که خطاب به آن ها از واژه «شتر سواران» استفاده کرده بود از دهکده بازی ها و رقابت های المپیک اخراج و به خانه فرستاه شد. بر این اساس موستر در جریان رقابت تیمش را با سایر تیم ها برای تهییج دوچرخه سواران آلمانی با فریاد «شتر سواران را بگیرید» در واکنش به دو چرخه سوار از اریتره و الجزایر به نوعی اقدام نژاد پرستانه صورت داده است.

 

 

 

 

15:40 - تصویری از مبارزه ایوان وریاسف روس با ماکسیم یگونگ کامرونی که در نهایت با پیروزی  قاطعانه بوکسور روسیه به پایان رسید.

 

 

 

15:30 - تیم ملی شمشیربازی زنان ایتالیا با نتیجه 45-23 در رده بندی آمریکا را شکست داد و به مدال برنز رسید.

 

 

 

15:00 - باتوجه به اینکه زمان سنجی در رشته دوومیدانی اهمیت زیادی دارد، شرکت "امگا" تپانچه‌های الکترونیکی را جایگزین قدیمی‌ها کرده که برای شروع مسابقات دو استفاده شوند و ورزشکاران بدون تاخیر از زمان شروع اطلاع یابند.

 

 

 

14:50 - جسیکا فاکس از استرالیا مدال طلای قایقرانی اسلالوم را به دست آورد. نمایندگان بریتانیا و آلمان در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

14:40 - بازی‌های گلف نیز امروز آغاز شدند؛ سپ استراکا گلف باز اتریشی در گام نخست بالاتر از تمام نفرات قرار گرفت تا پیشتاز راند یک لقب گیرد.

 

 

 

14:35 - باتوجه به غیبت هواداران در المپیک توکیو، باری هر بازیکنی یک مانیتور به این شکل قرار دارد که تصویر هواداران روی آن نمایش داده می‌شود.

 

 

 

14:30 - وولف آرون ستاره تیم ملی ژاپن با غلبه بر چو گوهام کره ای توانست طلای جودو را برای میزبان کسب کند. برنز به خورخه فونسکای پرتغالی و ایلیاسوف روس رسید.

 

 

14:25 - نواک جوکوویچ با نتایج 6-0 و 6-2 از سد نیشیکوری ژاپنی گذشت و به نیمه نهایی تنیس راه یافت.

 

 

 

14:20 - برادران سینکوویچ قهرمان قایقرانی از کرواسی از جمله تیمهای خانوادگی که قهرمان المپیک شدند.

 

 

 

14:15 - زوزانا اشتفچکووا در رشته تیراندازی تراپ موفق به کسب مدال طلا شد تا اسلواکی برنده طلا در این رشته لقب گیرد. این نخستین مدال طلای کاروان این کشور محسوب می‌شود.

 

 

14:10- الساندرو پریلی از سن مارینو موفق شد در رشته تیراندازی یک مدال برنز بگیرد. این اولین مدال تاریخ المپیک برای این کشور 34 هزار نفری اروپایی به شمار می‌رود و پریلی به این شکل خود را جاودانه می‌کند.

 

 

14:05 - مایکل فلپس دارنده 28 مدال المپیک و موفق ترین ورزشکار آمریکایی نیز در توکیو حضور دارد؛ البته نه به عنوان شناگر بلکه در قامت تهیه کننده برنامه در تلویزیون ان بی سی.

 

 

 

13:58 - "اومگا" که احتمالا نامش را در تابلوهای تبلیغاتی المپیک دیده‌‍اید، برای بیست‌وهشتمین بار وظیفه زمان سنجی در مسابقات المپیک را دارد. این شرکت فناوری‌های تازه‌ای را ارائه کرده که باعث افزایش دقت در زمان سنجی مسابقات شده‌اند.

 

 

 

 

 

13:52 - از دقایقی قبل بازی نواک جوکوویچ و کی نیشیکوری در سالن آریا که آغاز شده است.

 

 

13:40 - در رشته 200 متر قورباغه طلا بازهم نوبت به شناگری 22 سال استرالیایی به نام "ایزاک استابلتی" رسید. او در یک رقابت جانانه با ثبت رکورد (2:06.38) سریع‌تر از دو شناگر هلندی به نام‌های "آمو کامینگا" (2:07.01) و "متی متیسوت" فنلاندی (2:07.13) شنا کرد و همچنین با موفق شد رکورد المپیک را که پیش‌ازاین در اختیار "واتانابه" ژاپنی با زمان (2:07:22) بود بشکند تا به اینجا تمام طلاهای صبح امروز با شکستن رکود همراه باشد.

 

 

13:35 - در رشته 100 متر زنان، شناگر کشور استرالیا با ثبت رکورد (3:29.69) علاوه بر عنوان نخست و کسب مدال طلای این رشته مهیج توانستند رکورد جهان (3:30.05) و المپیک (3:30.65) را که تا پیش‌ازاین متعلق به خود کشور استرالیا بود ارتقا ببخشند. پس از استرالیا تیم‌های کانادا (3:32.78) و امریکا (3:32.81) به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار گرفتد.

 

 

1:28 - تیم جمهوری چک پیروزی شیرینی را در والیبال ساحلی مقابل مکزیک رقم زد. ساعتی قبل هم هر دو تیم آمریکا مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

 

 

13:15 - فرزانه فصیحی دونده تیم ملی ایران در کنار نواک جوکوویچ؛ او با حریفانی از عربستان، نپال، کویت، گوام، چین تایپه، موناکو، مالزی و لائوس مسابقه خواهد داد.

 

 

13:10 - ژانگ یوفی شناگر زن چینی ابتدا در شنای ۲۰۰ متر پروانه به مدال طلا رسید سپس بعد از یک ساعت در شنای ۲۰۰×۴ متر آزاد شرکت کرد و توانست به همراه تیمش برای بار دوم قهرمان المپیک شود تا رکورد عجیبی را از خود در المپیک توکیو به ثبت برساند.

 

 

13:05 - برنامه مسابقات امروز. رشته‌هایی که تکلیف مدال در آنها روشن خواهد شد، علامت آن را در کنار خود دارند.

 

 

13:00 - با اعلام کمیته المپیک، "سام کندریکس" ورزشکار ایالات متحده در رشته پرش با نیزه، به دلیل ابتلا به کرونا، المپیک را از دست داد.

 

نظر شما