شناسهٔ خبر: 48583154 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

محصولات ایران‌ساخت فراتر از مرز‌ها رفت / برگزاری ۱۲ نشست آنلاین بین‌المللی

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال ۹۹ بیش از ۱۲ نشست آنلاین در عرصه‌های جهانی با حمایت این معاونت برگزار شد تا بازار جهانی محصولات ایران‌ساخت گسترش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۹، گفت: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعاملات بین‌المللی شکل جدید را تجربه کرد و کشور‌ها با شیوه جدیدی کنار یکدیگر قرار گرفتند.


قلعه‌نوی افزود: ایران برای حضور در بازار‌های جهانی علاوه بر درگیری با همه‌گیری کرونا با مشکل دیگری به نام تحریم‌ها نیز مواجه بود؛ اما با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتباطات تجاری و فناورانه ایران با دیگر کشور‌ها ادامه یافت.


به گفته رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری نشست‌های آنلاین میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با دیگر کشور‌ها یکی از این مسیر‌ها برای تداوم حضور ایران در بازار‌های جهانی بود که سال ۹۹ توانستیم بیش از ۱۲ نشست آنلاین با آلمان، سوئیس، اتریش، افغانستان، پاکستان، کنیا، آفریقای جنوبی، مالزی، اندونزی، روسیه، قزاقستان و ازبکستان برگزار کنیم.


وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌های آنلاین، گفت: بازاریابی برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان‌ها، یافتن شریک تجاری در عرصه‌های بین‌المللی برای این مجموعه‌های فناور و معرفی و فروش تولیدات ایران‌ساخت در این بازار‌ها مهم‌ترین دلایل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری این نشست‌ها بود.


قلعه‌نوی صادرات انواع طعم دهنده، خشک کن‌های خورشیدی، تجهیزات پزشکی مصرفی و ... به کشور‌های افغانستان، مالزی و ازبکستان را نتیجه برگزاری این نشست‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از روش‌های موثر در توسعه صادرات محصولات ایران‌ساخت، برگزاری همین نشست‌های آنلاین است.

نظر شما