شناسهٔ خبر: 48582777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

با اعلام فراخوان کانون فرهنگی و دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

۲۵ نفر از هلال احمری‌ها بر سر "قرار مهربانی" حاضر شدند

با اعلام فراخوان کانون فرهنگی و دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، و اطلاع رسانی مطلوبی که در این زمینه انجام شد، تعداد ۲۵ اهداء کننده خون از خانواده بزرگ این دانشگاه، راس ساعت مقرر در مکان تعیین شده حضور یافته و خون اهداء کردند.

صاحب‌خبر -

فراخوان کانون فرهنگی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضور ۲۵ اهداء کننده خون را به دنبال داشت.

بنابه گزارش مفدا شیراز، با اعلام فراخوان از سوی کانون فرهنگی-دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، ۲۵ نفر از اهداء کنندگان خون در زمان تعیین شده در سازمان انتقال خون این شهر حضور یافته و خون اهداء نمودند.

زهرا تقی پور با اعلام این خبر گفت: با اعلام فراخوان کانون فرهنگی و دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، و اطلاع رسانی مطلوبی که در این زمینه انجام گردید، تعداد ۲۵ اهداء کننده خون از خانواده بزرگ این دانشگاه، راس ساعت مقرر در مکان تعیین شده حضور یافته و خون اهداء نمودند.

دبیر کانون فرهنگی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: این فراخوان با عنوان "قرار مهربانی" با شعار "اهداء خون، اهداء زندگی" و در پی اعلام رسمی سازمان انتقال خون استان، مبنی بر کاهش شدید ذخایر خونی این سازمان صورت پذیرفت و با استقبال مطلوب مخاطبین مواجه گردید.

این دانشجوی فعال فرهنگی، افزود: خون به عنوان یک ماده حیاتی و ابزار نجاتبخش در شرایط بحران میان مرگ و زندگی، یکی از مهم ترین موارد نجات جان بیماران و مصدومین به شمار     می رود و تقویت بانک خون هر منطقه می تواند ضریب اطمینان مسئولین سلامت آن منطقه را ارتقاء دهد.

او توضیح داد: در زمان بروز حوادث پیش بینی نشده همانند وقوع زلزله و سیلاب ها و در هنگام عملیات امدادرسانی، همواره خون به عنوان یک فاکتور مهم و تاثیرگذار می تواند نقش حیاتی در پایین آوردن میزان تلفات ایفاء نماید.

تقی پور با دعوت از کلیه افرادی که امکان اهداء این مایه حیاتی را دارند به حضور در سازمان های انتقال خون، از استمرار این حرکت نیکوکارانه و مفید در هفته های آینده خبر داد.

طی چند هفته گذشته، سازمان انتقال خون چند استان کشور از جمله استان فارس، با اعلام شرایط هشدار در ذخیره بانک های خونی خود از مردم و "سازمان های مردم نهاد" تقاضا نمودند تا با راه اندازی کمپین های اهداء خون، نسبت به تقویت بانک های خونی این سازمان همراهی و همکاری نمایند.

نظر شما