شناسهٔ خبر: 48582436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خاموشی: وقف پیشران حرکت دانش‌بنیانه است

تهران-ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه «وقف» می‌تواند پیشران حرکت دانش‌بنیان‌ها باشد، گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌تواند باعث پیشرفت شگرف ایران اسلامی در جهان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از  سازمان اوقاف و امور خیریه، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین سازمان اوقاف و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه پارک علم و فناوری شهرستان پردیس در اراضی موقوفه شرف‌النساء (کرشت) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در این مراسم با بیان اینکه در سازمان اوقاف و امور خیریه بهترین استفاده از عرصه‌های وقفی، می‌تواند برای نخبگان و بهترین‌ها باشد، اظهار کرد: به‌عنوان یک شهروند عرض می‌کنم از زمانیکه جناب آقای ستاری، مسئولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را عهده‌دار شده‌اند، شاهد رشد در زمینه‌های مختلف دانش‌بنیان هستیم؛ همان فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند: «دانش باید به پیشرفت کشور کمک کند»؛ در اینجا این رویش‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه «وقف» می‌تواند پیشران حرکت دانش‌بنیان‌ها باشد، افزود: فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌تواند باعث پیشرفت شگرف ایران اسلامی در جهان شود؛ ما باید اقتصاد خودبنیان و خوداتکاء را شکل دهیم و این جز با همین فعالیت‌های دانش‌بنیان محقق نخواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این سازمان از فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری پردیس یک نمونه بوده و اگر امکان‌پذیر باشد، این تعاملات ادامه خواهد یافت؛ به‌عنوان مثال در باغ عقیق استان البرز یا استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان و فارس این کار را انجام داده‌ایم و در صدد آن هستیم تا این تعاملات را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم، سورنا ستاری تصریح کرد: شاهدیم که سازمان اوقاف و امور خیریه در دوران ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، یک جهت‌گیری جدیدی نسبت به حوزه دانش‌بنیان‌ها و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تامین سرمایه برای آنها داشته است.

وی با مهم خواندن انعقاد تفاهم‌نامه توسعه پارک علم و فناوری پردیس در اراضی موقوفه شرف‌النساء (کرشت)، تاکید کرد: امروز برای پارک و علم و فناوری پردیس به‌عنوان بزرگترین پارک علم و فناوری کشور روز مهمی است؛ قطعا کار سازمان اوقاف و امور خیریه، باعث می‌شود تا هزاران جوان با استعداد در این پارک به فعالیت علمی و دانش‌بنیان بپردازند.

در حاشیه این مراسم مهدی پندار معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های ریاست سازمان مبنی بر اینکه موقوفات در جهت رفع نیازهای جامعه به کار گرفته شوند، منعقد شده است؛ زیرا یکی از نیازهای امروز جامعه در شرایط تحریم، این است که به‌سمت موضوعات دانش‌بنیان حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه با این هدف منعقد شده است که تمام زمین‌های اطراف پارک و علم و فناوری شهرستان پردیس که زمین‌های مربوط به موقوفات شرف‌النساء (کرشت) است، با نظر ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه به‌سمت تغییر کاربری علم و فناوری برود و در قالب یک مدیریت و راهبری مشترک در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد تا زمینه‌ای شود برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوعات جدید که عموما در حوزه کشاورزی و حوزه‌های مرتبط فعال هستند؛ انشاءالله این کار پس از این تفاهم‌نامه در قالب یک کمیته مشترک و در سه فاز انجام خواهد شد.

نظر شما