شناسهٔ خبر: 48581215 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

طراحی ابر خودروی مسابقه ای با استفاده از رنو ۵

ناصر پور قدیمی منبع: autocar

یک شرکت فرانسوی-آمریکایی با بهره گیری از خودروی نوستالژیک رنو ۵ توربو ۵ و تلفیق آن با بدنه الیاف کربن و فناوری مدرن قرن ۲۱، یک خودروی قدرتمند و دارای قابلیت شرکت در مسابقات سرعت طراحی کرده است.

صاحب‌خبر -

یک شرکت فرانسوی-آمریکایی با بهره گیری از خودروی نوستالژیک رنو ۵ توربو ۵ و تلفیق آن با بدنه الیاف کربن و فناوری مدرن قرن ۲۱، یک خودروی قدرتمند و دارای قابلیت شرکت در مسابقات سرعت طراحی کرده است.

به گزارش سیناپرس،خودروی رنو ۵ برای ما ایرانی ها یادآور خاطرات دهه شصت و زمانی است که تنوع خودرو در بازارهای داخلی بسیار اندک بوده و این خودروی کوچک و اقتصادی در خیابان های ایران خودنمایی می کرد. به تازگی یک شرکت امریکایی فرانسوی، نسخه قدرتمند جدیدی بر پایه رنو ۵ طراحی کرده است که از آن به عنوان بهترین نسخه ممکن از نماد B-segment یاد می شود.

این خودرو با عنوان  رنو ۵ توربو ۳ توسط یک تیم سه نفره در مرکز اتومبیل های اسطوره ای (Légende Automobiles)  طراحی شده است. گفته می شود این خودرو توسط یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار حرکت کرده و انرژی خود را از طریق یک جعبه دنده دستی به محور عقب می فرستد. برای درک بهتر قدرت این خودرو به نسبت خودروهای معمولی کافی است اشاره کنیم که پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۰۹ اسب بخار قدرت داشته و هیوندای النترای ۲۰۲۱ تنها ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد.

از ویژگی های رنو ۵ جدید می تواند به ظاهر سنتی و البته طراحی چرخ های عقب ۱۷ اینچی ، چرخ های جلو ۱۶ اینچ ، چراغ های جلوی ال ای دی  و یک بال عقب یکپارچه اشاره کرد.

این خودرو همچنین دارای طراحی هندسه جلو مدرن بوده و بخش عقبی آن بر اساس طراحی ماکسی توربو دوتایی است که توربو ۳ را نسبت به مدل های قبلی خود قوی تر و زیبا تر می کند.

در داخل رنو ۵ اسطوره ای جدید، صندلی های مسابقه ای دارای ویژگی مهاربند ، همراه با داشبورد پارچه ای دست دوزی شده و  صفحه نمایش مدرن دیجیتال برای راننده به کار رفته و  سوئیچ های کنترل و فرمان مینیمالیستی از دیگر جذابیت های این رنو ۵ خارق العاده هستند.

شرکت لجند اتومبیل در این رابطه گفت: ما می خواستیم ماشینی برای افرادی بسازیم که به اندازه ما علاقه مند به رانندگی باشند . خودرویی که هنوز تعداد انگشت شماری از مردم دنیا جرات امتحان و رانندگی با آن را دارند. باید توجه داشت که اگرچه فناوری اختیارات بسیار خوبی به ما داده است  اما بسیاری از ما به واسطه رانندگی با خودروهای مدرن و آپشن های متعدد، تجربه لمس واقعی رانندگی را  از دست داده ایم. 

در خاتمه گفتنی است هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت گذاری یا جزئیات خاص این خودرو اعلام نشده است ، اما این شرکت اصرار دارد که همه مشاوره های مالی را نادیده گرفته و از صرف هیچ هزینه ای برای طراحی این ابر خودروی کلاسیک، دریغ نکرده است.
در این گزارش تصویری می توانید جزئیات این خودروی خاطره انگیز را مشاهده کنید.

مترجم: ناصر پور قدیمی
منبع: autocar

no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما