شناسهٔ خبر: 48580676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارزش معاملات بورسی آذربایجان‌غربی به ۲.۵ هزار میلیارد ریال رسید

ارومیه- ایرنا- مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله ۲۶۸ میلیون و ۹۶۳ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان طی تیرماه ‌امسال گفت: ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان بیش از ۲.۵ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با خرداد ماه، افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

وحید جوادی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی تیرماه ماه در مقایسه با ماه پیش از آن با ۱۴۲ هزار و ۶۴۲ واحد افزایش به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.

وی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته شاخص بازار فرابورس افزایش هزار و ۷۳۰ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز در پایان تیرماه به ۱۹ هزار و ۴۹ واحد رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس استان، ۱۱ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری " توانا " بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۰ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی، از سهم ۵۱ درصدی خرید در ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: طی این مدت، سهام شرکت پتروشیمی نوری با هفت درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

نظر شما