شناسهٔ خبر: 48580449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های ساحلی خزر، شمال‌غرب، دامنه‌ها و بلندی‌های البرز/وزش باد توام با گردوخاک در شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور

کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور در استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌ها و بلندی‌های البرز، وزش باد موقتی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو روز آینده گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، زنجان،خراسان شمالی، دامنه‌ها و بلندی‌های البرز در استان‌های تهران،سمنان،البرز و قزوین، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی را دارند. در این مدت، دریای خزر مواج و متلاطم است و بارش‌ها به شکل پراکنده‌تر تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

گودرزی ادامه داد: وزش باد شدید توام باگردوخاک در نیمه شرقی پیش‌بینی شده است. تا چند روز آینده شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک دارند. شدت وزش باد در سیستان و بلوچستان منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی است که سبب طوفان شن و حاک در این منطقه خواهد شد و کاهش دید در این مناطق رخ می‌دهد.

وی افزود: از امروز تا چند روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج می‌شود. تهران نیز برای بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و وزش باد را دارد. امشب در ارتفاعات استان تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی هوا  در بیشتر مناطق کشور کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما