شناسهٔ خبر: 48579798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فیفا بصره را برای میزبانی عراق تأیید نکرد/ قطر؛ انتخاب عراقی‌ها برای میزبانی دیدارهای انتخابی جام جهانی

تیم ملی عراق محل میزبانی خود از دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا را انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت winwin عراق، کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق تصمیم گرفت تا قطر را به‌عنوان محل میزبانی از دیدارهای تیم ملی عراق در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا انتخاب کند.

بر اساس این گزارش، رئیس فدراسیون فوتبال عراق درخواست رسمی‌اش را به همتای قطری خود فرستاد تا در صورت دریافت پاسخ مثبت، نامه‌ای به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ارسال کند. فیفا روز گذشته (چهارشنبه) انتخاب بصره از سوی فدراسیون فوتبال عراق برای برگزاری دیدارهای خانگی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را براساس تصمیم ماه اکتبر 2019 رد کرد. فیفا در آن زمان عراقی‌ها را به دلیل بی‌ثباتی امنیتی این کشور، از برگزاری دیدارهای خانگی محروم کرد و شهر امان اردن به‌عنوان محل برگزاری بازی‌های این تیم انتخاب شد.

تصمیم احتمالی فیفا برای بازگرداندن فرصت میزبانی از بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال به شهر بصره عراق نیازمند اعزام کمیته‌ای از سوی این نهاد به عراق، جهت بررسی شرایط امنیتی است که شاید هفته‌ها طول بکشد. با توجه به این موضوع، نخستین بازی عراق برابر ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در کشور دیگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما