شناسهٔ خبر: 48579232 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اخذ مجوز تاسیس اولین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی کشور توسط همراه اول

صاحب‌خبر -

شرکت همراه اول موفق شد مجوز تاسیس اولین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی کشور را دریافت کند و این صندوق با سرمایه ثبتی ۵۰ میلیاردی تاسیس شد.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد همراه اول مجوز تاسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی کشور را دریافت کرد. در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، درخواست مجوز تاسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی کشور یا cvc با محوریت همراه اول با موافقت اعضا روبه‌رو شد و به تصویب رسید.

صندوق کارآفرینان اول با سرمایه ثبتی ۵۰۰ میلیارد ریال و به منظور سرمایه‌گذاری خطرپذیر به خصوص در بخش‌های فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک تاسیس شد. همچنین این صندوق با محور تحقیق، توسعه و نوآوری به همت مرکز تحقیق و توسعه و شرکت حرکت اول ایجاد شده است.

اهداف همراه اول برای تاسیس صندوق کارآفرینان اول

صندوق مذکور یکی از اصلی‌ترین اجزای برنامه جامع اکوسیستم نوآوری همراه اول محسوب می‌شود و در جهت استقلال فنی و تخصصی و خودکفایی و با محوریت نیازمندی‌های فناورانه زیست بوم ICT کشور و همچنین بهره بردن از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سراسر کشور راه‌اندازی شده است. شرکت همراه اول با به کارگیری برنامه جامع اکوسیستم نوآوری و ارکان مهمی مانند صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی، از استارتاپ‌ها و تیم‌های نوپا در حوزه‌های مرتبط با اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور حمایت می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما