شناسهٔ خبر: 48578843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم امروز 7 مرداد المپیک 2020 توکیو +عکس و ویدیو

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (7 مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید.

قهرمانی برادران کروات در رویینگ دو نفره

فینال مسابقات قایقرانی رویینگ ۲ نفره در بخش آقایان در بخش آقایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو صبح امروز برگزار شد و تیم ملی کرواسی متشکل از دو برادر به نام های مارتین سینکویچ و والنت سینکویچ با ثبت رکورد (6:15:29) موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند و صاحب گرد آویز طلا شود.

برادران کروات

 در این ماده همچنین کشورهای رومانی (6:16:58) و دانمارک (6:19:88) هم به ترتیب در جایگاه‌ دوم و سوم قرارگرفته و به مدال‌های نقره و برنز المپیک دست پیدا کردند.

 در دسته 6 تایی، پس‌ازاین سه کشور، کشورهای کانادا (6:20:43)، صربستان (6:22:34) و اسپانیا (6:25:25) در جایگاه 4 تا 6 قرار گرفتند.

این در شرایطی است که رکورد المپیک در این رشته (6:08:50) که متعلق به قایقرانان استرالیایی است که همچنان دست‌نخورده باقی ماند.

برادران کروات

این دومین مدال طلای کرواسی تا به اینجا است که روز هفتم رقابت‌های المپیک را آغاز کردیم.

حالا کرواسی با احتساب این طلای باارزش برادران سینکویچ در جایگاه 15 جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها از حیث گرفتن مدال طلا قرار گرفت و در جدول مجموع مدال‌ها این کشور با سه مدال (دو طلا و 1 برنز) هم‌زمان با 8 کشور در جایگاه 21 قرار گرفت.

رکوردشکنی شناگر آمریکایی در ماده 100 متر آزاد مردان

امروز در رشته شنای 100 متر آزادمردان که یکی از مدال‌های باارزش المپیک محسوب می‌شود، شناگر سرشناس آمریکایی موفق به کسب مدال طلا شد.

کائلب درسل

"کائلب درسل" توانست با ثبت رکورد 47:02 علاوه بر کسب مدال طلا این رشته، رکورد المپیک را که تا پیش‌ازاین به مدت 12 سال در اختیار سولیوان استرالیایی بود به مدت 3 صدم ثانیه ارتقاء دهد تا طلسم این رکورد درنهایت شکسته شود.

پیش‌ازاین سولیوان در المپیک سئول 2008 موفق شده بود در تاریخ 13 آگوست 2008 با رکورد 47:05 رکورددار این رشته جذاب شنا باشد، اما امروز درسل توانست این عنوان را از آن خود کند.

این شناگر 24 ساله امروز توانست سریع‌تر از "چالمرس" استرالیا (47:08) و "کولسنیکف" روسیه (47:44) شنا کند و دومین مدال طلای خود در این مسابقات و 13 مدال طلای آمریکا را به دست بیاورد.

این طلا از جهات دیگری نیز باارزش بود، چراکه تا پیش از کسب این طلا، کشور چین در جدول توزیع مدال‌ها در جایگاه نخست قرار داشت، ولی حالا امریکا مجدداً به رنک اول رسید و بدون شک این کشمکش تا روز پایانی ادامه خواهد داشت.

"درسل" اولین مدال طلای خود را در این مسابقات را در رشته 4 در 100 متر آزاد به دست آورده بود.

شناگر آمریکایی اول قهرمان شنای 800 متری آزاد در المپیک 

رابرت فینک از تیم ایالات متحده در فینال 800 متر آزاد مردان به قهرمانی دست یافت. او در فینال هیجان انگیز قهرمان شنای 1500 متری آزاد ریو 2016 را از ایتالیا را شکست داد. جورجیو پالترینیری از ایتالیا دوم و میخایلو رومانچوک از اوکراین سوم شدند. 

قهرمان پرش با نیزه آرژانتینی هم کرونایی شد

جرمن چیاراویگلیو ورزشکار پرش با نیزه آرژانتین که برای سومین بار جواز حضور در بازی‌های المپیک را به دست آورده بود، اعلام کرد نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شده و به این ترتیب از دور بازی‌های المپیک توکیو کنار رفته است.

چیاراویگلیو گفت: نتیجه آزمایش بزاق دهانش سه روز متوالی مثبت بوده است؛ اما آزمایش بینی منفی بودن کرونای او را نشان می‌دهد. فقط دیروز  نتیجه هر دو آزمایش او مثبت شده است.

او گفت: کنار آمدن با چنین چیزی بسیار سخت است، مطمئناً مدت زیادی طول خواهد کشید. ما می‌دانستیم که این بازی‌های المپیک متفاوت است و قوانین متفاوتی هم خواهد داشت. حالا نوبت من است. باید چند روز در هتل قرنطینه باشم.

او اولین حضور خود را در المپیک ۲۰۰۸ پکن تجربه کرد، اما به دلیل انجام سه خطا نمره‌ای کسب نکرد. سپس در ریودوژانیرو با پرشی به میزان ۵ متر و ۷۰ سانتی متر به فینال راه یافت و با ۵ متر و ۵۰ سانتی متر یازدهم شد.

پیش از این ورزشکار آرژانتینی هم سم کندریکس قهرمان پرش با نیزه جهان از آمریکا، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دور مسابقات کنار رفت.

قرنطینه شدن اعضای تیم دوومیدانی استرالیا

 کمیته ملی المپیک استرالیا اعلام کرد اعضای تیم دوومیدانی کاروان این کشور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو به دلیل داشتن تماس نزدیک با سم کندریکس ورزشکار تیم آمریکا که تست کرونایش مثبت شده است، به قرنطینه رفته‌اند.

این ورزشکاران تیم استرالیا به صورت مجرا در اتاق‌های خود قرنطینه شده‌اند و قرار است تست کرونا برای آنها طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

مسؤلان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو امروز (پنجشنبه) اعلام کردند، 24 نفر دیگر در این بازی‌ها از جمله سه ورزشکار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا مرتبط با این بازی‌ها از تاریخ اول جولای (10 تیر) تاکنون در مجموع به 193 نفر رسید.

ژاپن ۸۱ - اسلوونی ۱۱۶/ شکست سنگین سامورایی‌ها از آسمان خراش‌ها

تیم های ملی بسکتبال مردان ژاپن و اسلوونی از گروه C مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف یکدیگر رفتند  و آسمان خراش‌های اسلوونی موفق شدند با نتیجه ۱۱۶ بر ۸۱ سامورایی‌ها را شکست دهند.

در این دیدار هم لوکا دانچیچ، ستاره اسلوونیایی دالاس موریکس درخشید اما در سوی مقابل روی هاچیمورا، ستاره دور گره ژاپن و بازیکن واشنگتن ویزارد با 35 امتیاز، بهترین بازیکن میدان بود. 

لوکا دانچیچ / تیم ملی بسکتبال اسلوونی و ژاپن

آرژانتین و اسپانیا دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند.

رکوردشکنی عجیب شناگر چینی

ژانگ یوفی شناگر زن چینی توانست در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک رکورد خارق العاده از خود بر جای بگذارد. او ابتدا در شنای ۲۰۰ متر پروانه به مدال طلا رسید.

14419122_784

او همچنین یک ساعت پس از کسب مدال طلا، به همراه تیم ملی چین در رشته شنا در مسابقه ۴x۲۰۰ موفق کسب به مدال طلا شد تا در عرض یک ساعت، ۲ مدال طلای المپیک را کسب کند.

اخراج مدیر ورزشی آلمان از ژاپن به علت توهین نژادپرستانه در المپیک

پاتریک ماستر، مدیر ورزشی فدراسیون دوچرخه‌سواری آلمان، روز گذشته و در جریان مسابقات تایم تریل جاده‌ای یک بار دیگر آن روی زشت ورزش را به نمایش گذاشت و از الفاظ نژادپرستانه در مورد چند تن از رقبای خود استفاده کرد. 

ماجرا از این قرار بود که دوچرخه سوارانی از کشورهای الجزایر و اریتره که در این مسابقه رقبای آلمان بودند توسط پاتریک ماستر با لفظ "شتر سوار" مورد خطاب قرار گرفتند.

اما این اقدام ناشایست ماستر با واکنش آلمان ها روبرو بوده و آنها او را از حضور در ادامه مسابقات منع کرده اند. در بیانیه آلمان در این باره آمده است: "مدیریت تیم در رقابت های المپیک توکیو تصمیم گرفته که پاتریک ماستر دیگر نمی تواند به عنوان سرپرست مسابقات حضور داشته باشد و باید به آلمان بازگردد." 

البته این آلمانی بعد از اظهار نظر جنجالی خود بابت آن عذرخواهی کرد. همچنین معذرت خواهی او با استقبال کمیته ملی المپیک آلمان نیز روبرو شد اما آنها اعلام کردند که دیگر هیچ راهی برای حضور ماستر در ادامه مسابقات وجود ندارد زیرا اظهارات او باعث نفرت پراکنی و خشم در مسابقات شده است. همچنین فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نیز اقدام این آلمانی را محکوم کرد.

پیروزی جوکوویچ مقابل نماینده ژاپن و صعود به نیمه نهایی

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان با برتری دو بر صفر مقابل کی نیشیکوری ژاپنی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تنیس المپیک صعود کرد.

تنیسور سوئیسی به فینال المپیک توکیو رسید

 در دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس المپیک توکیو به مصاف النا ریباکینا از قزاقستان رفت و در پایان به پیروزی ۲ بر یک رسید. 

بلیندا بنچیچ

این تنیسور سوئیسی با صعود به فینال المپیک توکیو، مدال نقره خود را قطعی کرد و شنبه در دیدار فینال باید به مصاف برنده مسابقه اسویتولینا و وندروسووا برود.

حذف بخت دوم قهرمانی تنیس المپیک 

دنیل مدودف روس، بخت دوم قهرمانی تنیس المپیک در دو ست متوالی مغلوب پابلو کارنیو بوستا شد و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی باز ماند.

دنیل مدودف

اولین مدال المپیک تاریخ کوچک ترین کشور جهان

الساندرا پریلی تیرانداز تیم ملی زنان کشور سن مارینو امروز (پنجشنبه) با کسب مدال برنز ماده تراپ( تیراندازی به اهداف پرتابی) در بازی‌های المپیک توکیو، اولین مدال المپیک تاریخ این کشور کوچک اروپایی را به دست آورد.

سن مارینو با جمعیتی کمتر از ۳۴ هزار نفر کوچکترین کشوری است که موفق به کسب مدال المپیک می‌شود.

14420409_827

پریلی ۳۳ ساله، در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی تیراندازی در رتبه ۲ ماده تراپ قرار دارد. او چندین مدال جهانی از جمله طلای جام جهانی ۲۰۱۵ را به دست آورده و امسال هم در جام جهانی لوناتو مدال طلا گرفته است.

این ورزشکار برجسته در المپیک ۲۰۱۲ لندن در جای چهارم ایستاد و در المپیک ۲۰۱۶ ریو شانزدهم شد.

گفتنی است در بازی های المپیک امسال در این ماده زوزانا شتفچکوا نماینده اسلواکی به مدال طلا دست یافت و کایله براونینگ از آمریکا به مدال نقره رسید.

تقابل زورف با جوکوویچ در نیمه نهایی المپیک توکیو

الکساندر زورف، تنیسور آلمانی در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو به مصاف ژرمی شاردی رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. 

زورف با نتایج ۴-۶ و ۱-۶ موفق شد حریف فرانسوی خود را شکست دهد.

زورف

 

حواشی کامل کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو حواشی ورزشکاران ایرانی در المپیک 2020 توکیو ایرانی ها در المپیک 2020 توکیو اخبار روز المپیک 2020 توکیو عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک 2020 توکیو جدول مدالی المپیک 2020 توکیو اخبار حاشیه ای در المپیک 2020 توکیو المپیک 2020 توکیو اتفاقات مهم امروز المپیک

نظر شما