شناسهٔ خبر: 48576394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمهوری آذربایجان ارائه شد

آستارا - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا گفت: تاسیس واحدی از این دانشگاه در جمهوری آذربایجان را به سازمان مرکزی این دانشگاه پیشنهاد داده‌ایم و موافقت اولیه برای بررسی زمینه‌های تحقق آن اخذ شده است.

صاحب‌خبر -

اورنگ استقامت روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر آستارا اظهار کرد: تاسیس واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور جمهوری آذربایجان به علت نزدیکی شهرستان مرزی بندرآستارا به این کشور همسایه از طریق سه راه زمینی، دریایی و ریلی، می تواند بستر مناسبی جهت بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مشترک باشد.

وی افزود: در راستای تحقق این اقدام استراتژیک از ظرفیت واحد بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند خواهیم شد و آستارا می تواند مبدع این اقدام برای واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا ادامه داد: تاسیس واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور جمهوری آذربایجان همچنین می تواند در تسریع و تسهیل پذیرش دانشجوی خارجی برای شهرستان مرزی بندر آستارا موثر باشد و بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا را تسریع بخشد.

استقامت ضرورت ارتباط برون مرزی موثر این واحد علمی را با لحاظ موقعیت مرزی و نزدیکی آستارا به باکو خاطرنشان شد و اظهار امیدواری کرد با تحقق آن، زمینه روابط علمی و فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مابین دانشگاه ها و دانشجویان دو کشور، برای توسعه علمی و روابط فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در سال ۱۳۶۶ تاسیس شده است و هم اکنون در ۹۰ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، یکهزار و ۵۰۰ دانشجو دارد.

شهرستان گردشگرپذیر بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما