شناسهٔ خبر: 48575626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین روز سفر رئیس مجلس به سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دومین روز از سفر هیئت پارلمانی به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصام هلالی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دومین روز از سفر هیئت پارلمانی به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.
بشار اسد در این دیدار گفت: اگر در حوزه تجاری و اقتصادی نتوانیم همکاری‌ها را توسعه دهیم، تمام فداکاری‌ها بدون نتیجه باقی خواهد ماند.
قالیباف هم در این دیدار و در جمع خبرنگاران گفت: در ملاقات امروز با رئیس جمهور سوریه مطمئن شدم که این اراده در ایشان و ملت سوریه هست و امیدوارم در آینده شاهد توسعه روابط اقتصادی برای رفاه و آسایش مردم هر دو کشور در تبادلات تجاری و همکاری‌ها باشیم.

<div id="video-display-embed-code_6773594"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3177878/6773594?width=350&height=250"></script></div>

اظهارات:

۱: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
۲: حموده صباغ رئیس مجلس ملی سوریه
۳: سامر زرقا خبرنگار

رئیس قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران امروز با حموده صباغ همتای سوری خود نیز دیدار کرد. قالیباف و صباغ در نشست خبری مشترک بر عزم و اراده تهران و دمشق برای مشارکت اقتصادی و افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش مبادلات تجاری تاکید کردند.
رئیس مجلس سوریه در توصیف روابط نزدیک و مثال زدنی ایران و سوریه گفت: آنچه ما را پیوند می‌دهد، تنها روابط دوستانه نیست، بلکه پیوند‌های مشترک، افتخار آمیز و برادرانه‌ای است که در سایه خون پاک شهدا به آن دست یافته ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در یک روز پرکار، با حسین عرنوس نخست وزیر و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.
محمد باقر قالیباف در جمع نمایندگان رسانه‌ها در سوریه تاکید کرد که با افزایش همکاری‌های اقتصادی میان کشور‌های جبهه مقاومت می‌توان بر دشمن در عرصه اقتصادی پیروز شد، آنچنان که این پیروزی در میدان نظامی بدست آمد.

 

نظر شما