شناسهٔ خبر: 48575430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد: ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین(ع) از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از ظرفیت دستگاه های مختلف برای تحقق این مهم بهره برد

صاحب‌خبر -


  به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در ابتدای این نشست جاودانی دبیر جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین، به قرائت دستور جلسه پرداخت و مواردی همچون ارائه و تشریح فعالیت های دهه اول محرم الحرام در سال جاری با همکاری دستگاه های عضو و ارائه گزارش از وضعیت شروع برنامه های اربعین حسینی را مطرح نمود.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورا و فرهنگ امام حسین(ع) از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از ظرفیت دستگاه های مختلف برای تحقق این مهم بهره برد.

وی با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) بر تشکیل دبیرخانه ویژه مراسم محرم و صفر تاکید کرد تا برنامه های ویژه این ایام هر چه باشکوهتر همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران در ادامه افزود: لازم است دستگاه های دولتی و عمومی فضاسازی و سیاه پوش کردن فضای بیرونی ادارات را انجام دهند، همچنین از تابلوهای تجاری و فرهنگی شهرداری برای تبیین فرهنگ عاشورا در ماه ها محرم و صفر استفاده شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین خاطرنشان کرد: در اختیار گذاشتن فضاهای باز اعم از بوستان ها، فضاهای ورزشی، مدارس و غیره برای برگزاری مراسم محرم مدنظر قرار گرفته، ضمن اینکه نصب پرچم و استیکر در تاکسی ها مورد توجه است.

در ادامه شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت اظهار داشت: با توجه به محوریت جلسه در راستای ایام محرم، برای سیاه پوش کردن شهر در ایام محرم و فضاسازی بهتر است از شعارهایی استفاده کرد که یادآور نهضت امام حسین(ع) و آشنایی با این مفاهیم باشد.

وی همچنین از اجرای طرح "هر منزل یک حسینیه" در استان تهران خبر داد.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: سال گذشته طرح "هر منزل یک حسینیه" در استان تهران اجرا شد که پرچم در درب منازل نصب می شد که امسال نیز این طرح اجرایی می شود.

شکراله حسن بیگی با اشاره به فضاسازی متناسب با ایام محرم در ادارات و ارگان ها و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد: اقدامات به سمتی پیش برود که مردم خودجوش فضاسازی را انجام دهند، در این راستا از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی نیز استفاده شود.

گفتنی است در این نشست نظرات و پیشنهادات مختلف جهت برگزاری مراسم ماه محرم و صفر مورد ارزیابی قرار گرفت و پیشنهادات مربوطه با لحاظ کردن پروتکل های بهداشتی تصویب شد.

نظر شما