شناسهٔ خبر: 48575208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سفر هیئت روسی به سوریه مطرح شد

تاکید المقداد بر آمادگی سوریه برای بازگشت آوارگان

خبرگزاری صداوسیما

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه بر آمادگی کشورش برای بازگشت همه آوارگان سوری که به سبب جنگ کشور را ترک کرده اند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه سوریه ضمن مهم دانستن سفر هیئت روسیه به سوریه، بر آمادگی کشورش برای بازگشت همه آوارگان سوری که به سبب جنگ کشور را ترک کرده اند تاکید کرد و افزود کشور‌های غربی با تبلیغات منفی مانع از بازگشت آن‌ها می‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_6773519"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3177863/6773519?width=350&height=250"></script></div>

فیصل المقداد گفت: ما تاکید کرده ایم و گفته ایم سوریه برای بازگشت همه شهروندان سوری به خاک وطن آمادگی دارد. واقعیت این است که کشور‌های دیگر و بخصوص آمریکا و کشور‌های اروپایی به وضوح اعلام می‌کنند نمی‌خواهند این افراد به سوریه بازگردند و تاسف بار است که این کشور‌ها در این خصوص با برخی محافل بین المللی همراهی می‌کنند، ولی ما معتقدیم علت عدم بازگشت آوارگان سوری به کشور، محاصره اقتصادی اعمال شده بر سوریه است. وقتی آوارگان سوری شب و روز می‌شنوند نان، سوخت و ابتدایی‌ترین امکانات زندگی در سوریه وجود ندارد، چگونه انتظار دارید به کشور برگردند؛ بنابر این تبلیغات غربی مانع از بازگشت آن‌ها می‌شود حال آن که اگر این افراد به سوریه برگردند ما نانی را که در اختیار داریم با آن‌ها تقسیم می‌کنیم. این حق آنهاست و اینجا سرزمین و وطن آنهاست. از سوی دیگر ادامه اقدامات تروریستی برخی کشور‌های غربی مانع از بازگشت شهروندان سوری به کشور می‌شود، ولی ما برای بازگشت همه آن‌ها آمادگی داریم و دولت سوریه هر آنچه را بتواند برای آن‌ها فراهم می‌کند.


وی درباره سفر هیئت روسیه به سوریه گفت: این سفر بسیار مهم است. دیروز تمرکز اصلی بر ابعاد سیاسی بود و امروز و فردا بر ابعاد عملیاتی تمرکز خواهیم کرد. هیئت‌های روسیه از بسیاری استان‌های سوریه دیدن خواهند کرد و با مسئولان بسیاری از وزارتخانه‌های سوریه دیدار خواهند کرد تا تصوری از آنچه در سوریه می‌گذرد پیدا کنند و در جریان رنج‌های ملت سوریه قرار بگیرند و ببینند چه امکاناتی برای تامین نیاز‌های ملت سوریه وجود دارد. روسیه کمک‌های سخاوتمندانه‌ای در حوزه‌های مختلف در اختیار سوریه قرار می‌دهد و ما نیز بابت این مسئله از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.
وی در پایان بار دیگر تاکید کرد سوریه از بازگشت آوارگان به کشور استقبال می‌کند، اما این کشور‌های غربی هستند که با تبلیغات منفی و گمراه کننده و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها مانع از این کار می‌شوند.

نظر شما