شناسهٔ خبر: 48572110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

حادثه عاشورا نتیجه کم رنگ شدن واقعه غدیر بین مسلمین بود

رمضانی گفت: کوتاهی ما مسلمانان در واقعه غدیر باعث به وجود آمدن حادثه عاشورا شد، اما در این دوران این وظیفه ماست که با عملکرد مسئولانه و مفید خود از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. غدیر در واقع ادامه مسیر نبوت حضرت محمد(ص) و راه تبیین اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی رمضانی» امروز چهارشنبه (۶ مرداد) در ویژه برنامه «پیام بران غدیر» که به مناسبت عید سعید غدیر خم در استودیو کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛ ضمن تبریک اعیاد و آرزوی سلامتی برای همه مردم جهان گفت: غدیر برای اهل تشیع جنبه سیاسی دارد و ما در مقام یک مسلمان طبق توصیه اهل بیت(ع) و علمای دین وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای بزرگداشت این عید بزرگ و انتقال آن به نسلهای آینده به کار گیریم.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: اهمیت مسأله غدیر را نیز می توان در بیان و قلم بزرگان اهل تشیع دید که در همه آنها اذعان شده است لذا باید حادثه و اتفاق غدیر را منتشر و بزرگ بداریم .


وی تصریح کرد: کوتاهی ما مسلمانان در واقعه غدیر باعث به وجود آمدن حادثه عاشورا شد، اما در این دوران این وظیفه ماست که با عملکرد مسئولانه و مفید خود از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. غدیر در واقع ادامه مسیر نبوت حضرت محمد(ص) و راه تبیین اسلام است و بر ماست که از همه ظرفیتهای موجود برای تبیین و بیان ابعاد مختلف غدیر استفاده کنیم.

 

رمضانی گفت: آنچه مسلم است این است که پیامبر از برگزاری حادثه غدیر خم هدفی فراتر از معرفی حضرت علی(ع) و ابراز محبت به ایشان را داشته اند که از فکر بشری و دانش کم ما خارج است.


وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: یکی از رسالتهای کتابخانه های عمومی و کتابداران برگزاری برنامه های مناسبتی در جهت بررسی ریشه ای و عمیق حوادث بزرگ تاریخ اسلام است. هدف ما نیز از برگزاری جشنواره های کتابخوانی در سطح جشنواره رضوی این است که اتفاقات مهم تاریخ اسلام را با زبان و عناصر امروز به گوش مردم برسانیم.

پایان پیام/648

نظر شما