شناسهٔ خبر: 48571813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پخت یک میلیون پرس غذا نذری برای آسیب دیگان البرزی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: یک میلیون پرس غذای نذری در روز عید سعید غدیر خم پخت و بین آسیب دیدگان البرزی توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی محمدی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اجرای طرح تفضیلی حب امام علی (ع) به مناسبت دهه امامت و ولایت در البرز، گفت:  به همین منظور پخت یک میلیون غذای نذری نیز فردا همزمان با روز عید سعید غدیر خم توسط گروه‌های مخاطب طرح حب امام علی (ع) به اجرا در می‌آید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: طلاب، هیئات مذهبی، مساجد، عموم مردم، دانش آموزان، دانشجویان، کادر درمان، کارمندان دولت و حسینیه‌ها گروه‌های مخاطب در این طرح است که ۱۸ برنامه محتوایی و پویش برای آن در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی محمدی گفت: اجرای پویش‌های اطعام علوی، غدیرانه، جشن‌های نگین ولایت، میثاق نامه، خطبه‌های زندگی، مهر ولایت، مژده رحمت، مواسات علوی، تجلی گاه توحید ناب، میثاق ماندگار، نسیم بهشت، نغمه علوی، ایستگاه صلواتی و نوا‌های علوی، دیدار با سادات، تجمع بزرگ شهرستانی و کاروان شادی، مسابقه خطبه غدیر و عقد اخوت برنامه‌های این طرح می‌باشند.

او افزود: جشن‌های نگین ولایت با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان در میادین شهری، پارک ها، فضای باز و فضای مجازی طراحی، ضبط و اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: برنامه خطبه‌های زندگی نیز بر مبنای ضرورت، اهمیت و بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام مذهبی در کشور تولید و پخش بسته‌های شنیداری و دیداری در دستور کار خود این مرکز قرار دارد که در دهه ولایت و امامت تولیدات سمعی با موضوع سبک زندگی از منظر حضرت علی (ع) حاوی خطبه‌ها و گفته‌ها از این امام همان به صورت روایی قابلیت انتشار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دارا می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی محمدی افزود: همچنین برنامه مهر ولایت را شامل انعکاس تصاویر گزارشی از نذورات مردمی در اعیاد قربان و غدیر، نظیر قربانی کردن و اهدای آن به آسایشگاه ها، توزیع شربت و شیرینی در سطح شهر، عیادت از  بیماران، دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌های مردمی در این ایام و بیان آداب و سنن مردم استان در این اعیاد برشمرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود:هر چند امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مناسبت‌های دینی متفاوت برگزار می‌شود و مسئولان مردم را به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه می‌کنند، اما همه ساله در شب و روز عید غدیر در مسجد‌ها و حسینیه‌ها مراسم جشن و سرور و مولودی خوانی برگزار می‌شود.

او افزود: مردم می‌توانند در این پویش مبارک شرکت کرده و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر کنند.

انتهای پیام/ ر. ن

برچسب‌ها:

نظر شما