شناسهٔ خبر: 48570853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول فرهنگی: انتقال پیام غدیر به نسل‌های بعد وظیفه ماست

مشهد- ایرنا- معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: غدیر برای اهل تشیع جنبه سیاسی دارد و ما در مقام یک مسلمان، طبق توصیه اهل بیت(ع) و علمای دین وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای بزرگداشت این عید بزرگ و انتقال آن به نسل‌های آینده به کار گیریم.

صاحب‌خبر -

مهدی رمضانی روز چهارشنبه در برنامه "پیام بران غدیر" در محل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ رضوی افزود: اهمیت مساله غدیر را نیز می‌توان در بیان و قلم بزرگان تشیع دید که در همه آنها بر انتشار و بزرگداشت پیام حادثه و اتفاق غدیر تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: کوتاهی ما مسلمانان در واقعه غدیر باعث به وجود آمدن حادثه عاشورا شد، اما در این دوران این وظیفه ماست که با عملکرد مسوولانه و مفید خود از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم، غدیر در واقع ادامه مسیر نبوت حضرت محمد(ص) و راه تبیین اسلام است و بر ماست که از همه ظرفیتهای موجود برای تبیین و بیان ابعاد مختلف غدیر استفاده کنیم.

رضایی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) از برپایی غدیر خم هدفی فراتر از معرفی حضرت علی(ع) و ابراز محبت به ایشان را داشته اند که از فکر بشری و دانش کم ما خارج است.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: یکی از رسالتهای کتابخانه های عمومی و کتابداران، برگزاری برنامه های مناسبتی برای بررسی ریشه ای و عمیق حوادث بزرگ تاریخ اسلام است، هدف از برگزاری جشنواره های کتابخوانی در سطح جشنواره رضوی این است که اتفاقات مهم تاریخ اسلام را با زبان و عناصر امروز به گوش مردم برسانیم.

معاون سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این ویژه برنامه با تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیرخم گفت: امروز در عیدالله اکبر هستیم، عیدی که برای شیعیان بسیار بزرگ و حائز اهمیت است، یکی از اعمال مهم در این روز جاری کردن صیغه اخوت و برادری است که ریشه در مهاجرت انصار همراه با پیامبر(ص) به مدینه و جدایی آنان از خویشانشان دارد.

 حامد علم الهدی افزود: صیغه اخوت برای ارث بردن از اموال و نام نیست بلکه هدف آن شریک بودن در اعمال خیر است، در زمان کنونی ولایت فقیه در ادامه ولایت معصومین(ع) است، ما به عنوان مسلمان، حکومت خدا بر مردم را پذیرفته ایم اگرچه که امروزه حکومت مردم بر مردم مرسوم است اما اجرای این حکومت به واسطه علما و فقهای دین صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این برنامه اظهار کرد: پیامبر(ص) در فرازی از خطبه غدیر می فرمایند که "غایبین به حاضرین، پدران به فرزندان بگویند" در واقع پیامبر(ص) وظیفه ابلاغ پیام غدیر را تا روز قیامت بر عهده مسلمانان قرار دادند و امروز وظیفه ماست که به عنوان پیام‌بران غدیر با حداکثر توان خود در این راه قدم برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان افزود: به طور کلی می توان پیام غدیرخم را در دو جمله "هرکس من مولا و ولی اویم، از این به بعد علی مولا و ولی اوست" و "کسانی که علی را عزت و  احترام داشت، دوست بشمارید و هر کس غیر از این کرد، او را دشمن خود بدانید" خلاصه کرد، به عبارتی ما به عنوان یک مسلمان  و در مقام پیام بران غدیر، مشمول این سخنان پیامبر(ص) در جامعه امروز هستیم.  

نظر شما