شناسهٔ خبر: 48568941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ششم مرداد

آخرین دیدار کابینه دوازدهم با رهبری/سخت‌ترین روزهای کدخدایی/فضای مجازی و نمایندگان

مژگان رساپور

آخرین دیدار کابینه دوازدهم با رهبر انقلاب/ جزییات تحلیف دولت سیزدهم/ دیدارهای قالیباف در سوریه/ بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور و اعضاء هیئت وزیران در آخرین روزهای فعالیت دولت دوازدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از این دیدار تاکید کردند: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد.

بنابر اعلام محمدعلی محسنی بندپی، نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین رییسی،‌ رییس جمهور منتخب هم در ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه ۱۴ مردادماه برگزار  شود.

همچنین سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس خبرداد که در صورت ارائه لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم بعد از مراسم تحلیف، مجلس شورای اسلامی از روز شنبه ۱۶ مردادماه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار می‌دهد.

یک دیپلمات ارشد آمریکایی که نام او ذکر نشده است نیز در گفت و گویی با لارا روزن خبرنگار آمریکایی گفته است: دولت آمریکا تا پس از مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران در هفته آینده صبر خواهد کرد تا مطمئن شود آیا ایران آماده بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای است یا نه. 

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

۵ توصیه نماینده چابهار به کابینه دولت رئیسی

باید و نبایدهای محیط زیستی برای دولت سیزدهم

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسه غیرعلنی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند.

پس از بررسی های لازم نمایندگان با ۱۲۱ رای  با درخواست بررسی این طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس همچنین تاکید کردند از آنجا که طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی دارای اشکالات زیادی می‌باشد بهتر است براساس اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک با حضور کارشناسان بررسی شده تا قانونی جامع و پخته ارائه گردد.

واکنش های برخی نمایندگان به مصوبه مجلس درباره طرح ساماندهی فضای مجازی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

امروز روز تلخی برای مجلس بود، از مردم عذرخواهی می کنم

امروز روز مبارک و عیدی برای نمایندگان است

***

رییس مجلس در جریان سفر خود به سوریه در جمع کارکنان سفارت کشورمان در دمشق با اشاره به اینکه امروزه تراز جنگ ها تغییر کرده است،‌ گفت: امروز شاهد رویه های جدید جنگ یعنی عرصه های اقتصادی و اجتماعی که هزینه کمتر اما اثرگذاری بیشتر برای دشمن دارد، هستیم.

محمدباقر قالیباف همچنین در نشستی با حدود ۵۰ فعال اقتصادی بخش خصوصی ایران و سوریه پای حرف ها، پیشنهادات بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی، صنایع و کشاورزی بخش های خصوصی ایران و سوریه نشست و با تاکید مجدد بر لزوم حل مشکلات لجستیکی و بانکی و مالی از سفارت ایران در سوریه و نیز مسئولان اقتصادی و تجاری سوریه درخواست کرد تمهیدات لازم برای رفع این مشکلات و ایجاد انگیزه برای بخش هایی خصوصی دو کشور را فراهم کنند.

فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه هم در نشستی دوجانبه با روسیه در دمشق با انتقاد از اینکه برخی کشورها مسئله پناهندگان سوری و بازگشت آنها را سیاسی می کنند از کمک های ایران، روسیه و سازمان ملل برای بازگرداندن این افراد به سوریه قدردانی کرد.

اظهارات عباسعلی کدخدایی در ارتباط با سخت‌ترین روز در دوره سخنگویی شورای نگهبان نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به اینکه مواقعی بود که نظر من موافق اکثریت نبود اما چاره‌ای نبود و من باید از نظر شورای نگهبان دفاع می‌کردم و تلاش کردم به خوبی هم دفاع کنم، توضیح داد: به عنوان مثال فردی را نمی‌توانستیم در انتخابات تایید صلاحیت کنیم اما می‌دانستیم این فرد جایگاه، اعتبار و آبرویی دارد، سخت‌ترین مواقع وقتی بود که می‌خواستم اعلام کنم صلاحیت شما احراز نشده است.

گزارش ایسنا به مناسبت چهلمین سالگرد فرار سیدابوالحسن بنی صدر، اولین رییس جمهور ایران به همراه مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین از ایران با مساعدت سرویس های جاسوسی غربی – عبری با عنوان "فرار دو دوست که پدرزن و داماد شدند" نیز از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهارشنبه)  ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

نظر شما