شناسهٔ خبر: 48567999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مجلس انقلابی با طرح صیانت از حقوق کاربران مجازی دنبال چیست؟

مجلس انقلابی اگر با طرح صیانت از حقوق کاربران مجازی (بخوانید محدود سازی و مسدود سازی) به دنبال حذف شبکه هایی مانند اینستاگرام علاوه بر تلگرام و توییتر و کلاب هاوس و ... است، تجربه نشان داده که تلاش بی حاصلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس انقلابی اگر با طرح صیانت از حقوق کاربران مجازی (بخوانید محدود سازی و مسدود سازی) به دنبال حذف شبکه هایی مانند اینستاگرام علاوه بر تلگرام و توییتر و کلاب هاوس و ... است، تجربه نشان داده که تلاش بی حاصلی است. گویی ازیاد برده اید در روزهایی نه چندان دور مردم برغم محدودیت چگونه از ویدئو  استفاده می کردند. این رویکرد بعدها در استفاده از ماهواره هم آزمون خود را پس داد. وقتی تقاضای یک کالا وجود داشته باشد، عرضه متناسب با آن را پیدا خواهد کرد. سرکوب تقاضا در دراز مدت نتیجه ای جز اعتراض، شورش و فروپاشی به دنبال نخواهد داشت.

باظرفیتی که فن آوری جدید در استفاده از شبکه های مجازی ایجاد کرده، هیچ محدودیتی مانع دسترسی به این تکنولوژی نخواهد شد. آن هم در قرن ۲۱ام. تجربه فیلترینگ تلگرام و  را فراموش کرده اید؟! راه برتری در این فضا حذف و محدودیت نیست، بلکه ایجاد عرضه متناسب با تقاضاست که اقتضائات خود را دارد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امتداد دراین باره نوشت؛ برتری در این فضا نیاز به شناخت دقیق نیازهای امروز جامعه ایران دارد. نمی شود از یک سو بر این نیازها سرپوش گذاشت و آن را سرکوب کرد و از سوی دیگر انتظار داشت جامعه به عَرضه‌هایی که تناسبی با این نیازها ندارند، اقبال نشان دهد. شاید تجربه رقابت صدا وسیما و شبکه های ماهواره‌ای نزدیکترین نماد شکست این رویکرد باشد.

اقتضائات دهه هفتادی ها و هشتادی ها به بعد را بشناسید و درک کنید و با خشم آنها شوخی نکنید.  زندگی آنها وابستگی مستقیم به شبکه های اجتماعی دارد که در صورت حذف آنها ممکن است این خشم شعله ور شود.

کسب و‌کارهای خرد و متوسط و‌ کلانی وابسته به شبکه های اجتماعی که زندگی و معاش بخشی از شهروندان به آن وابسته است، با این مسدود سازی متوقف و تعطیل خواهد شد و به خیل عظیم بیکاران ایرانی افزوده خواهد شد. حتما از یاد نبرده اید که بازداشتی های معترضان آبان ۹۸ از چه قشر و چه گروه سنی بودند.  این جامعه شغل می خواهد، رفاه می خواهد، امید و آرامش می خواهد. این محدود سازی  در پاسخ به کدامیک از نیاز آنها و جامعه ایران امروز است؟

بیشترین تهدید امنیت ملی کشور شکاف دولت- ملت است. با این مسدود سازی تهدیدی دیگر  به تهدیدها و شکاف های موجود علیه امنیت ملی کشور خواهید افزود. حداقل نظرسنجی ها را ببینید. از ما گفتن!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما