شناسهٔ خبر: 48567605 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تحلیل تکنیکال بیت‌ کوین؛

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکست کانال خود بیت کوین مجدد روند صعودی را آغاز کرده است، در این حالت هدف قیمتی ۴۷ هزار دلار مانند گذشته قابل تصور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۳۹ هزار و ۵۹۴ دلار، رشد ۶.۱۰ درصدی
  • اتریوم دو هزار و ۲۹۴ دلار
  • بایننس کوین ۳۱۳ دلار و ۸۷ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۲۹ سنت
  • دوج کوین ۲۰ سنت
  • ریپل ۶۲ سنت
  • پولکادات ۱۴ دلار و ۳۹ سنت
  • یونی سواپ ۱۸ دلار و ۹۴ سنت
  • بیت کوین کش ۵۱۱ دلار و ۶۳ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل ۲ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین به محدوده مقاومت خط میانی خود رسیده است، اگر بتواند از این سطح عبور کند پتانسیل رسیدن به قیمت ۳۵ هزار دلار را دارد و اگر سطح مقاومتی ایفای نقش کند احتمال اصلاح در این روند وجود دارد.

تحلیل ۳ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین توانست از مقاومت خط روند میانی خود عبور کند، مقاومت بعدی پیش روی این رمز ارز محدوده ۳۵ هزار دلار است.

بیت کوین ۴ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

به نظر می‌رسد در حال تکمیل موج b اصلاحی باشد و پتانسیل دستیابی به قیمت ۴۵ هزار دلار را داشته باشد، عموماً موج B را دامی برای معامله گران می‌نامند، در این ساختار و این الگو به شدت باید محافظه کار بود و به معنای شروع یک روند جدید نیست.

بیت کوین ۵ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در سطح ۳۷ هزار دلار متوقف شد و یکی از دلایل این توقف مقاومت کانال نزولی خود می‌باشد که احتمال ریزش را افزایش می‌دهد، در صورت تأیید شدن این مقاومت داینامیک احتمال ریزش مجدد تا سطح ۲۷ هزار دلار وجود دارد اما اگر بخواهد موج B خود را تکمیل کند باید تا محدوده ۴۷ هزار دلار رشد کند، به هر حال در این بازه قیمتی نقطه ورود امنی وجود ندارد.

بیت کوین ۶ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکست کانال خود بیت کوین مجدد روند صعودی را آغاز کرده است، در این حالت هدف قیمتی ۴۷ هزار دلار مانند گذشته قابل تصور است.

همچنان تاکید می‌شود که به نظر این موج صعودی موج b باشد لذا باید در ورود به معامله به شدن محتاط بود.

اخبار مهم

بلومبرگ: احتمال رشد بیت کوین تا ۴۴ هزار دلار وجود دارد

بر اساس نمودار منتشرشده توسط بلومبرگ، افزایش قیمت اخیر بیت کوین تا حدود ۴۰ هزار دلار، یک الگوی کف دوقلوی کلاسیک را در نمودار قیمتی آن تأیید کرده است و این الگو ممکن است منجر به اوج‌گیری پادشاه ارزهای دیجیتال تا سطح ۴۴ هزار دلار شود. تحلیل‌گران بلومبرگ همچنین عنوان کرده‌اند که مقاومت احتمالی پیشروی بیت کوین ناحیه ۴۱ هزار تا ۴۲ هزار خواهد بود.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال حدود یک میلیارد دلار قرارداد آتی را لیکوئید کرد

داده‌های Bybt نشان می‌دهد که در جریان رشد قیمت دیروز بازار ارزهای دیجیتال حدود یک میلیارد دلار پوزیشن شورت (موقعیت معاملاتی که بر روی نزول بازار شرط بندی می‌کند) لیکوئید شده است. افزایش قیمت بازار ارز دیجیتال در روز جاری تا حد زیادی تحت تأثیر اخبار تأیید نشده درباره پذیرش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال توسط شرکت آمازون بود. گفتنی است که ۷۵۰ میلیون دلار از معاملات آتی لیکوئید شده مربوط بیت کوین بود.

مایک مک‌گلون: اتریوم برنده کنفرانس B-Word بود

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالایی در بلومبرگ، در توییت اخیر خود اتریوم را برنده کنفرانس B-Word دانسته است. به عقیده وی، این کنفرانس باعث شد که علاوه بر بیت کوین، اتریوم نیز رشد کند. گفتنی است که مک‌گلون پیش‌تر خاطرنشان کرده بود همانطور که بیت کوین به جایگزینی برای طلا تبدیل خواهد شد، اتریوم نیز صنعت فین تک را متحول می‌کند. او همچنین معتقد است که اتریوم ممکن است در آینده از نظر ارزش بازار از بیت کوین پیشی بگیرد.

بابی لی: چین احتمالاً مالکیت و نگهداری بیت کوین را ممنوع کند

بابی لی، بنیانگذار نخستین صرافی ارز دیجیتال در چین و از پیشگامان این حوزه می‌گوید که ممکن است اقدامات چین برای مقابله با ارزهای دیجیتال، تنها محدود به سرکوب استخراج کنندگان نباشد. وی معتقد است که ۵۰ درصد احتمال ممنوعیت مالکیت بر بیت کوین در این کشور وجود دارد و می‌گوید: «اقدام بعدی چین ممکن است ضربه نهایی باشد و چیزی شبیه به ممنوعیت نگهداری و مالکیت ارزهای دیجیتال به اجرا درآید. من احتمال رخ دادن چنین اتفاقی را ۵۰ – ۵۰ می‌دانم.»

لی معتقد است که با رسیدن بیت کوین به بهای ۵۰۰ هزار دلار، ممکن است بیت کوین به طور کامل در چین ممنوع شود. او همچنین به رغم اصلاح گسترده بازار در ماه‌های گذشته، معتقد است که قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد.

تتر تحت بررسی وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفت

براساس گزارش بلومبرگ، بزرگ‌ترین صادرکننده استیبل کوین دنیا یعنی تتر، توسط وزارت دادگستری آمریکا تحت بررسی قرار گرفته است. وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق درباره احتمال ارتکاب کلاهبرداری بانکی توسط این شرکت است. به عقیده این نهاد، تتر با پنهان‌کردن این حقیقت که تراکنش‌های این استیبل کوین به ارزهای دیجیتال وابسته هستند، کلاهبرداری بانکی مرتکب شده است. با این حال، این گزارش تأثیر کمی بر قیمت بیت کوین گذاشت و پس از افت ۲ درصدی، ارز دیجیتال برتر بازار اکنون بالاتر از سطح ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود.

اثر توییت‌های مایکل سایلور بر بهای بیت کوین بیشتر از ایلان ماسک است

گزارش تحلیلی TIE و eToro درباره احساسات بازار ارزهای دیجیتال در ۳ ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد که توییت‌های مدیرعامل‌های مایکرواستراتژی و تسلا بیشترین اثر را بر بازار گذاشته‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که ۲۴ ساعت پس از توییت‌های ایلان ماسک درباره بیت کوین، بهای این ارز دیجیتال به صورت میانگین ۱.۶ درصد کاهش یافته است. البته توییت‌های بیت کوینی ماسک به طور متوسط باعث رشد ۴۴.۴ درصدی توییت‌های کاربران درباره بیت کوین شده است. در این گزارش به سه توییت ایلان ماسک هم اشاره شده که هر کدام به ترتیب باعث ریزش ۷.۶ درصدی، ۹.۴ درصدی و ۱۱.۳ درصدی بهای این ارز دیجیتال شدند. از سوی دیگر اما در بازه زمانی ۲۴ ساعت پس از توییت‌های مایکل سایلور درباره بیت کوین، بهای این ارز دیجیتال به صورت میانگین ۴.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. گفتنی است که حجم توییت‌های کاربران، پس از توییت‌های مدیرعامل مایکرو استراتژی ۴.۱ درصد رشد کرده است.

واکنش تتر به خبر تحقیقات قضائی: بلومبرگ به دنبال کلیک گرفتن است

ناشر استیبل کوین تتر در واکنش به گزارش خبرگزاری بلومبرگ درباره تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این شرکت و مدیرانش، بیانیه‌ای منتشر کرد. این شرکت مدعی شده است که مقاله بلومبرگ بسته بندی کردن مجدد ادعاهای قدیمی و انتشار داستانی با ارزش خبری بر اساس همین ادعاها برای جذب کلیک بیشتر از سوی کاربران است. تتر همچنین در بیانیه خود بار دیگر به تعهدش برای همکاری با دولت آمریکا و سایر دولت‌های جهان تاکید کرده و آن را مایه افتخار خود دانسته است.

سنتیمنت: ۱۰ نهنگ بزرگ ۲۰ درصد از کل اتریوم جهان را در اختیار دارند

پلتفرم تحلیلی سنتیمنت، گزارشی در مورد ۱۰ نهنگ بزرگ اتریوم که آدرس‌های خارج از صرافی دارند، منتشر کرده است. این گزارش می‌گوید میزان دارایی ۱۰ آدرس بزرگ اتریومِ خارج از صرافی به بالاترین میزان خود در پنج سال گذشته رسیده است و آنها هم اکنون حدود ۲۰ درصد از کل جریان عرضه اتریوم که معادل ۲۱.۳ میلیون کوین است را تحت کنترل خود دارند. در همین حال میزان اتریوم نگهداری‌شده در آدرس‌های ۱۰ نهنگ بزرگ صرافی‌ها، اخیراً به پایین‌ترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ تاکنون یعنی ۴.۶ میلیون واحد رسیده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

نظر شما