شناسهٔ خبر: 48565109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کلینیک آنا؛

نوشیدن عصاره میوه‌های آبکی در زمان سردرد مفید است

رایحه‌های طبیعی و میوه‌های آبدار و حتی آب می‌توانند دردهای مربوط به سر را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، در طب سنتی – ایرانی سردرد به ۲۴ دسته تقسیم می‌شود و حکمای قدیم که به آن انواع سردردها صُداع نیز می‌گفته‌اند، علت بروز آن را به انواع مزاج ربط داده‌اند. آن‌ها بر این باور بودند که غلبه مزاج‌های صفرا، دم و سودا می‌تواند عامل بروز سردردها شود.

حکمای قدیم انواع دیگری از سردردها را شایع می‌دانستند، آن‌ها به سردردهائی مانند سردرد مِعدّی، رحمی، کبدی و روده‌ای ( یا کولیت) اشاره داشته‌اند. امروزه پزشکان همه آن‌ها را میگرن می‌نامند اما به نظر می‌آید که اطبای قدیم علت‌های متفاوتی برای آن‌ها قائل بودند، بنابراین می‌شود آن‌ها را بیماری‌هایی غیر یکسان دانست. برای این ادعا دلایلی هم وجود دارد، بطور مثال بخش مهمی از سردردهایی را که جامعه زنان از آن رنج می‌برند، سردردهای رحمی است که با تقسیم‌بندی سردردها در اشاره‌های حکمای قدیم منطبق‌تر است.

پیشنهادات طب سنتی

ترکیباتی که زنجبیل و لیمو عاملی در خود دارند می‌تواند این خاصیت را داشته باشد که التهاب‌های بدن را کاهش دهد. البته باز همه چیز بستگی دارد به این که شرایط جسمانی فرد چگونه است. اما گفته می شود که لیمو از التهاب‌هایی جلوگیری می‌کند که در رگ‌های مغز بوجود می‌آیند و می‌توانند عاملی برای سکته‌های مغزی باشند. بنابراین؛ برای استفاده از لیمو برای تسکین سردرد باید؛

- آب یک عدد لیمو را با سه قاشق چای خوری زنجبیل ترکیب کنید

- بعد این ترکیب باید جوشانده شود، بعد باید دمای آن با اتاق یکی شود.

اکنون این ماده را باید نوشید اما یکباره نوشیدن آن می‌تواند به بدن آسیب وارد کند، پس پیشنهادی که متخصصین طب سنتی می‌دهند این است که این محلول را جرعه جرعه و با کمی فاصله انداختن میان جرعه‌ها بنوشیم.

بادام

بادام خواص استثنایی و متنوعی دارد تا آنجائیکه بسیاری از متخصصین طب سنتی و حتی برخی از پزشکان طب رایج می‌گویند که بادام را می‌توانیم جایگزینی برای داروهای سردرد بدانیم. چرا که ماده تسکین بخش سالیسین در آن وجود دارد. زیرا سالیسین می‌تواند درد و التهاب عضلات را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید؛

روش‌های بازنشستگی پیش از موعد اعلام شد

۱۵۷ تن از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ از زندان آزاد شدند

روغن لاوندر

حتی بوی روغن لاوندر می‌تواند سردردها را تسکین دهد. ماساژ با این روغن در فضایی آرامش بخش و استشمام رایحه آن در حمام بسیار بر دردهای اعصاب و میگرن‌ها موثر است. از نظر پزشکان رایحه این روغن بر بروز علائم میگرن اثرگذار است. بنبراین؛

- سه قطره از روغن لاوندر را در یک کاسه آب بچکانید.

- پس از آن، بگذارید این ترکیب بر روی آتش قرار بگیرد و پس از آن که جوشید اجازه بدهید تا ۱۰ دقیقه جوشیدنش ادامه پیدا کند.

این محلول برای آن است که با آن بخور گرفته شود، پس برای مدت طولانی در داخل کاسه استشمام کنید، در حالی که محیط بدن خود را با لحاف پیچانده‌اید. روغن اوکالیپتوس و بابونه هم همین خاصیت را دارند.

نوشیدن

همچنین، نوشیدن مایعات، بویژه آب، آبمیوه‌های رقیق و خنک، میوه‌های آبدار مانند هندوانه یا طالبی، یا حتی خوردن خیار و کرفس، برای کاهش دردهای میگرنی مفید است. استفاده از دارچین در غذا هم مفید است.

انتهای پیام/۴۱۶۱

نظر شما